کد خبر: ۳۴۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024March 28
متاسفانه بسیاری از شوهران که از سرد بودن زنشان در رابطه جنسی اعتراض دارند آگاهی و دانش کافی در این زمینه ندارند، شناخت روحیات جنسی زن، به شوهر کمک خواهد کرد تا هر دو از رابطه زناشویی لذت ببرند.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>رابطه جنسی یکی از مهمترین بخش‌های زندگی مشترک است که در صورت بروز مشکل و نارضایتی در آن عواقب و پیامد های بدی در انتظار زندگی مشترک خواهد بود. به‌ویژه برای آقایان عدم رضایت از رابطه زناشویی غیر قایل تحمل است و همین مسئله باعث افزایش نرخ خیانت می‌شود. متاسفانه بسیاری از شوهران که از سرد بودن زنشان در رابطه جنسی اعتراض دارند آگاهی و دانش کافی در این زمینه ندارند، شناخت روحیات جنسی زن، به شوهر کمک خواهد کرد تا هر دو از رابطه زناشویی لذت ببرند. 
به گزارش شفاآنلاین: دلیل سرد بودن زن در رابطه جنسی را باید از جنبه‌های مختلف بررسی کرد گاهی این سرد بودن در واقع تمایل ذاتی کمتر به رابطه جنسی در مقایسه با شوهر است، اما در برخی زنان سرد بودن بدلیل مشکلات روحی و دلسردی از زندگی مشترک و رابطه جنسی ناشی می‌شود و گاهی نیز این موضوع فقط نشانه‌ای از حضور یک مشکل جسمی است

دلایل سرد بودن زن در رابطه زناشویی با همشرش و راهکارهای موثر
تناسب نداشتن میل جنسی زن و شوهر

اگر میل جنسی زن و شوهر با هم تناسب نداشته باشد، یعنی میل جنسی یکی بسیار شدید و میل دیگری کم باشد، هر دو باید بدانند که هیچ کدام مشکلی ندارند. حد نرمالی برای میل جنسی وجود ندارد و نمی‌توان یک ایده‌آل مطلق را برای میل جنسی تعیین کرد. جایی که پای میل و سلیقه شخصی به میان می‌آید، محلی برای بحث و مناقشه وجود ندارد؛ رابطه جنسی موضوعی کاملاً شخصی است و هیچکس را نباید برای خواستن چیزی که واقعاً می‌خواهد، سرزنش کرد.
علل عاطفی

همسرتان ممکن است بدلایل روحی نسبت رابطه جنسی سرد شده باشد.
همسرتان از رابطه زناشویی‌تان رضایت ندارد

میل جنسی بسیاری از بانوان نسبت مستقیمی با احساس آن‌ها درباره رابطه‌شان دارد. اگر همسرتان از شما یا ازدواجتان رضایت نداشته باشد، مطمئن باشید، آخرین چیزی که به آن فکر خواهد کرد، رابطه جنسی است.
روزها از پی هم می‌گذرد، بدون آن که حتی یکدیگر را لمس کنید

رابطه جنسی فقط و فقط راجع به رابطه جنسی نیست. زمینه برای یک رابطه عاشقانه از همان اول روز، از همان بوسه‌های عاشقانه فراهم می‌شود. همسرتان را نوازش کنید تا مطمئن شود که هنوز هم برایتان جذاب است.
همسرتان به شدت خسته است

اگر همسرتان از این که با شما رابطه داشته باشد، امتناع می‌کند و می‌گوید که امشب به شدت خسته است، شاید واقعاً همین‌طور است و از شدت خستگی دارد از پا درمی‌آید. باید به همسرتان حق بدهید که پس از یک روز کاری پرمشغله، بردن بچه‌ها به مدرسه و انجام دادن کارهای خانه آنقدر خسته باشد که حتی به رابطه زناشویی فکر هم نکند.


رابطه جنسی
اندکی برای همسرتان کسل کننده شده‌اید

سال‌ها پیش پژوهشگرانی که درباره رابطه جنسی تحقیق می‌کردند، پیشنهاد کردند که تنها عامل ضروری برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت‌بخش در گذر عمر، برخورداری از سلامت مناسب و داشتن همسری جذاب و علاقه‌مند است.

از خودتان بپرسید که وقتی همسرتان امروز به شما نگاه می‌کند، آیا هنوز هم آن مرد جذاب و مسحورکننده‌ای را که زمانی عاشقش شده بود، می‌بیند یا آن که دیگر آن فریبندگی را ندارید؟

حتی اگر بسیار جوان‌تر از افراد پژوهش مذکور باشید، باز هم احتمال دارد که اندکی از جذابیت مردانه‌تان در گذر زمان رنگ باخته باشد.
رابطه جنسی به یک امر روتین و تکراری تبدیل شده است

زندگی جنسی در گذر زمان گاهی از یک رابطه پرشور و شوق به یک فعالیت یکنواخت و پیش پا افتاده تبدیل می‌شود. اگر شما یا همسرتان احساس می‌کنید که رابطه‌ زناشویی‌تان به امری قابل پیش‌بینی و خسته کننده تبدیل شده که همواره در یک زمان، یک مکان و یک موقعیت رخ می‌دهد، بهتر است که همه چیز را زیر و رو کنید تا اندکی هیجان به رابطه‌تان تزریق شود.
علاقه و محبت همسرتان نسبت به شما کمرنگ شده است

به جای آن که زندگی جنسی تاریکتان به دل‌مشغولی اصلی‌تان تبدیل شود، بیشتر بر روی ارتباط عاطفی‌ با همسرتان متمرکز شوید. احساس وابستگی عاطفی به تحریک شدن زنان کمک می‌کند و البته که احساس محبت و علاقه میل جنسی مردان را نیز برمی‌انگیزد.
افسردگی

افسردگی در درجات مختلف از احساس شادی نکردن تا احساس بدبختی و دلزده شدن از زندگی برای مدتی کوتاه بروز می‌یابد. افسردگی یک بیماری روانی جدی و دشوار است که بر تمامی جوانب زندگی، از جمله رابطه زناشویی اثر می‌گذارد.

 راهکارهای غلبه بر سردمزاجی زنان

اگر همسرتان سردمزاج شده یا میل جنسی‌اش به طور طبیعی از شما کمتر است، برای بهبود رابطه‌تان لازم است که به نظر او درباره رابطه جنسی احترام بگذارید و بپذیرید که نظر او با شما متفاوت است. علی‌رغم بارها و بارها پس زده شدن از سوی همسرتان، باید به خاطر داشته باشید که این شرایط می‌تواند به یک وضعیت بغرنج تبدیل شود، امتناع‌های مکرر زنتان باعث خشمگین شدنتان می‌شود، این خشم و ناراحتی همسرتان را بیشتر از شما دور می‌کند و در نتیجه میل او به نزدیکی با شما حتی کمتر از قبل می‌شود. این چرخه امتناع خشم الگویی است که باید آن را در رابطه‌تان تشخیص بدهید و درهم بشکنید. پس از آن که از این الگوی مخرب آگاه شدید، سعی کنید با ابراز علاقه به همسرتان از افتادن در دام این الگو فرار کنید.

حرف زدن درباره رابطه جنسی

زمانی که رابطه جنسی به مشکلی در زندگی زناشویی تبدیل می‌شود، باید در این باره با هم حرف بزنید. بهترین مکان برای این گفتگوی خصوصی، مکانی دنج و راحت بیرون از اتاق خواب است. انتظاری منطقی از این گفتگو داشته باشید، به عبارت دیگر انتظار نداشته باشید که به محض شروع این گفتگوی چالش‌برانگیز مشکل در یک چشم برهم زدن حل شود. به خودتان فرصت بدهید و چند روز بعد دوباره به سر این موضوع برگردید. حرف زدن درباره رابطه جنسی همیشه آسان نیست و ممکن است صحبت کردن درباره خواسته‌هایی که در اتاق خواب از زنتان دارید، معذب کننده باشد. اما این گفتگو به مرور زمان و با تشریح خواسته‌ها و توقعاتتان از همسرتان برایتان راحت‌تر می‌شود. متعصبانه فکر نکنید، قرار نیست که شما و همسرتان خواسته‌های جنسی مشابهی داشته باشید. درباره روش‌های مختلف برقراری رابطه جنسی با هم حرف بزنید، به دقت به هم گوش بدهید و تمام انتخاب‌های ممکن را بررسی کنید.
درباره جنبه‌های ناراحت کننده رابطه جنسی از همسرتان سوال کنید

به عنوان یک همسر پرحرارت باید از زنتان سوال کنید که چه جنبه‌ای از رابطه جنسی برایش ناراحت کننده است و بعد نهایت تلاش خود را بکنید تا دیگر باعث ناراحتی‌اش نشوید. به همین نحو باید تلاش کنید که متوجه شوید همسرتان چه چیزهایی را دوست دارد و نظرش درباره رابطه جنسی چیست. رابطه زناشویی برای بسیاری از مردم فقط به معنای لذت جسمی نیست، بلکه روشی برای ابراز علاقه، تحکیم رابطه و نزدیک شدن به همسری است که عاشقانه دوستش دارند. اگر شما و همسرتان بتوانید آزادانه درباره معنای رابطه جنسی با یکدیگر صحبت کنید، می‌توانید بدون روی آوردن به یک رابطه جنسی ناراحت کننده و جنجال برانگیز، روش‌هایی را برای رسیدن به این اهداف پیدا کنید.
ابراز محبت فیزیکی را وارد رابطه‌تان کنید

در مرحله‌ای که گفتگو درباره رابطه جنسی هنوز در جریان است، از راه‌های ابراز محبت فیزیکی استفاده کنید، بدون آن که کار را به رابطه جنسی ختم کنید. در آغوش گرفتن، ماساژ دادن یا نوازش کردن تجربیات عاطفی خوشایندی را خلق می‌کند که رسیدن به آن‌ها هدف بسیاری از همسران از برقراری رابطه جنسی است. ابراز محبت فیزیکی روشی فوق‌العاده برای تحکیم رابطه بین زن و شوهر است.
همسرتان را برای برقراری رابطه تحت فشار قرار ندهید

اگر سطح میل جنسی شما و همسرتان با هم مطابقت ندارد، سعی کنید روش شروع رابطه جنسی را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که آمیزش تنها راه تامین رضایت جنسی نیست. شاید سطح بالای توقعاتتان همسرتان را تحت فشار گذاشته باشد، بنابراین با تغییر انتظارات خود می‌توانید روشی را پیدا کنید که نزدیکی برای هر دو نفرتان لذت‌بخش و ارضاءکننده شود. اگرچه مجبور کردن دیگری به برقراری رابطه جنسی هیچگاه مجاز نیست، اما گاهی اوقات همسری که میل جنسی کمتری دارد، آگاهانه تصمیم می‌گیرد که رابطه را علی‌رغم اکراه خود برای جلب رضایت همسرش شروع کند. در چنین مواردی باید رابطه را آهسته‌تر شروع کنید تا میل جنسی همسرتان بیدار شود، صبر داشته باشید تا همسرتان به اندازه کافی تحریک شود. همچنین در چنین شرایطی مراقب باشید که همسرتان را تحت فشار نگذارید، این احتمال وجود دارد که عمل کردن برخلاف خواسته همسرتان منجر به آزردگی و رنجش خاطرش شود.

علت خارش و سوزش واژن پس از رابطه ‌زناشویی
روش شروع رابطه جنسی را بررسی کنید

اگر همسرتان نسبت به شما سرد شده است، بهتر است روش شروع رابطه جنسی را بررسی کنید. احتمالاً از همان ابتدا چیزی مخالف میل همسرتان است یا این که روش شروع او را تحریک نمی‌کند. به نیازهای همسرتان احترام بگذارید و شرایطی، مانند دوش گرفتن، تاریکی یا ساعت مشخص، را که لازم می‌داند، فراهم کنید.
به همسرتان فرصت دهید تا آماده شود

شاید همسرتان برای شروع رابطه جنسی به زمان بیشتری نیاز دارد. به خاطر داشته باشید که همسرتان مانند شما نیست، بنابراین به او فشار نیاورید و با معاشقه‌های طولانی‌تر به او فرصت دهید تا به اندازه کافی تحریک شود و بتواند به نیازهای جنسی‌تان بهتر پاسخ بدهد.
از روش‌های مختلف استقبال کنید

به یاد داشته باشید که فقط یک روش و موقعیت برای برقراری رابطه جنسی وجود ندارد. اگر سعی کنید، روش‌های مختلف نزدیکی را امتحان کنید، شاید موقعیتی را پیدا کنید که همسرتان را به نزدیکی و رابطه جنسی ترغیب کند.
توصیه‌هایی برای افزایش میل جنسی زنان

    بخندید: بخندید که خنده بر هر درد بی‌درمان دوا است. اگر هر دو با هم به موضوعی بخندید، حس اتحاد و همدلی در شما تقویت می‌شود. این خنده‌ها نه تنها تنش مربوط به موضوع پیش آمده را از بین می‌برد، بلکه باعث نزدیک‌تر شدن زوجین به هم می‌شود. در واقع مطالعات متعدد نشان داده است که افراد هنگام خندیدن کمتر معذب هستند و راحت‌تر سفره دلشان را پیش هم باز می‌کنند. از این گذشته اگر موفق شوید همسرتان را بخندانید، شاید بتوانید میل جنسی او را نیز تحریک کنید. نتایج یک مطالعه حکایت از آن دارد که احتمال برقراری رابطه جنسی با یک شوهر شاد و بذله‌گو بیشتر است.

    با او قرار بگذارید: تمایل نداشتن به برقراری رابطه جنسی به این معنا نیست که همسرتان می‌خواهد از شما فاصله بگیرد و نمی‌خواهد نزدیکش باشید. بنابراین برای یک شب عاشقانه، یک مسافرت هیجان انگیز یا حتی یک پیاده‌روی آرامش‌بخش برنامه‌ریزی کنید و بوسیدن و در آغوش گرفتن همسرتان را در اولویت قرار دهید. نزدیکی غیرجنسی نیز در زندگی زناشویی بسیار مهم است و باعث نزدیکتر شدن زوجین به هم می‌شود. این صمیمیت و نزدیکی می‌تواند به اتاق خواب نیز تسری پیدا کند.

    بافکر و باملاحظه باشید: بافکر باشید و کارهایی را انجام دهید که همسرتان دوست دارد، برای مثال می‌توانید هنگامی که از سر کار به خانه برمی‌گردید، شیرینی مورد علاقه همسرتان را برایش بگیرید. به این ترتیب شما نیز یک قدم رو به جلو برداشته‌اید و برای گرم شدن رابطه‌تان به همسرتان کمک کرده‌اید.

    صحنه را تغییر دهید: اتاق خوابتان را با روشن کردن چند شمع و پخش یک موسیقی ملایم عاشقانه کنید.

رفتارهای ارتباطی مثبت به پربارتر شدن رابطه کمک می‌کند و در نتیجه رابطه زناشویی همسرانی که ارزش و اهمیت زندگی‌شان را می‌دانند، بهتر و گرم‌تر می‌شود.

یکی از دلایل سردی زنان یکسان نبودن میزان تمایل به رابطه جنسی آنها و شوهرشان است.  این میزان استاندار و نرم خاصی ندارد و پایین یا بالا بودن آن حاکی از عیب و بیماری نیست. ولی اگر بین میزان تمایل به رابطه جنسی در زن و شوهر تفاوت زیادی داشته باشد منجر به بروز مشکل می‌شود.

اگر زن بطور ناگهانی یا در یک بازه زمانی نسبت به رابطه جنسی بشدت بی‌علاقه شد حتما باید به این نکته توجه داشت که شاید این کاهش میل جنسی بدلیل مشکلی زندگی مشترک، افسردگی، خستگی، یکنواخت شدن رابطه جنسی و یا کم شدن صمیمیت با شوهر خارج از اتاق خواب، بوجود آمده باشد.

همسران با گفتگو کردن، متعهد شدن به جبران آسیب‌ها، اتخاذ رویکردی منعطف در زندگی جنسی و احترام کامل به نیازها و حقوق یکدیگر می‌توانند به راه‌حل منحصر به فردی برسند.

از آنجایی بهترین راه ترغیب زنان به رابطه جنسی برانگیختن احساسات و عواطف آنهاست  لبخند زدن، برنامه ریزی برای تفریح، قدر دانی کردن و انجام کارهای رمانتیک مثل روشن کردن شمع در اتاق تاثیر مثبت زیادی در گرایش آنها به رابطه خواهد داشت.


رابطه با زن شوهردار
 سرد شدن زن بدلیل شرایط جسمی

گاهی نیز سرد مزاجی زنان ریشه در وجود یک مشکل جسمی و یا روحی دارد که برای حل این موضوع حتما باید از پزشک متخصص و یا سکستراپیست کمک گرفت. برخی از این دلایل شامل:
مشکلات جنسی

سردمزاجی زنان گاهی اوقات ریشه در مشکلات جسمی دارد. شایع‌ترین علل کاهش میل جنسی در زنان به شرح زیر است:

    خشکی واژن: لایه نازکی از مایعی شفاف معمولاً دیواره‌های واژن را مرطوب و لغزنده نگه می‌دارد. هورمون استروژن به حفظ این مایع کمک می‌کند و پوشش داخلی واژن را سالم، ضخیم و ارتجاعی نگه می‌دارد. کاهش استروژن رطوبت واژن را کم می‌کند.

    رابطه جنسی دردناک: برخی بانوان هنگام رابطه زناشویی یا بعد از آن دچار درد در واژن یا بخش عمیق‌تری در لگن می‌شوند که حاکی از وجود یک مشکل در بدن آن‌هاست.

    ناتوانی در رسیدن به ارگاسم: اختلالات ارگاسم در زنان علل متعدد روانی و جمسی دارد که از آن جمله می‌توان به تحریک نشدن به اندازه کافی، نگرانی درباره عملکرد جنسی و نداشتن اطلاعات کافی از رابطه جنسی یا ترس از آن اشاره کرد.

    تنگ شدن غیرارادی واژن (واژینیسموس): واژینیسموس واکنش خودکار بدن به ترس از انواع یا بعضی گونه‌های دخول در واژن است. هر زمانی که دخول در حال انجام باشد، عضلات واژن خود به خود منقبض می‌شود.

بارداری، زایمان و شیردهی

کاهش میل جنسی یکی از عوارض شایع بارداری، بعد از زایمان و شیردهی است که به دلایل زیر رخ می‌دهد:

    تغییر میزان هورمون‌ها
    تغییرات بدن و ناراحتی از وضعیت اندام در این دوران
    خستگی شدید
    رابطه جنسی دردناک به دلیل آسیب‌دیدگی‌هایی مانند پارگی حین زایمان
    تغییر اولویت‌ها، مانند مراقبت کردن از نوزاد

مصرف دارو و پیشگیری از بارداری

مصرف داروهای زیر باعث سردمزاجی زنان می‌شود:

    داروهای فشار خون بالا
    بسیاری از داروهای ضدافسردگی
    داروهای ضدتشنج مانند توپیرامات
    داروهای ضدروان‌پریشی مانند هالوپریدول
    روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی: مانند روش‌های ترکیبی (قرص، پچ یا حلقه)، قرص پروژسترون خالص، پروتزهای ضدبارداری و آمپول ضدبارداری
     
 
رابطه جنسی
بالا رفتن سن و یائسگی

کاهش میل جنسی پی‌آمد حتمی بالا رفتن سن نیست، اما عارضه‌ای است که بسیاری از مردان و زنان آن را در گذر عمر تجربه می‌کنند. دلایل متعددی برای سردمزاجی زنان به موازات افزایش سن وجود دارد که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    کاهش میزان هورمون‌های جنسی (استروژن و تستوسترون): دقیقاً قبل از یائسگی، هنگام یائسگی و بعد از آن
    عارضه‌های ناشی از بالا رفتن سن مانند مشکلات حرکتی

مشاوره جنسی

مشاوره با متخصص سکس تراپی مجرب بسیار مفید است، چون مشاور می‌تواند توصیه‌های اثبات شده و راهنمایی‌های مفیدی را به زوجینی ارائه دهد که در حال تلاش برای بهبود رابطه‌ زناشویی خود هستند. همچنین مشاور می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاهش میل جنسی زن از مشکلات جسمی نشأت می‌گیرد یا روانی، اگر عارضه‌های جسمی علت سردمزاجی باشد، باید به پزشک مراجعه کرد.

علل جسمی متفاوتی برای سردمزاجی زنان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به بالا رفتن سن اشاره کرد که با کاهش طبیعی هورمون‌های تستوسترون و استروژن، یعنی هورمون‌های تنظیم کننده نیازهای جنسی همراه است. همچنین مشکلات جسمی مانند خشکی واژن، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم و واژینیسموس نیز باعث سرد شدن زنان می‌شود. بارداری، زایمان و شیردهی نیز نقش مهمی در کاهش میل جنسی دارند. سکس تراپی راه‌حل موثری برای برطرف کردن این مشکلات به شمار می‌آید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: