کد خبر: ۳۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 11
شفا آنلاین:رئیس جمعیت علمی پیشگیری از خودکشی از کادر پزشکی خواست تا درباره مراجعه کنندگان خودکشی، قضاوت نکنند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر «سیدکاظم ملکوتی» روز پنجشنبه در سمینار نقش اورژانس اجتماعی در پیشگیری از خودکشی افزود: کار کادر درمانگر قضاوت ارزشی روی مراجعه کنندگان خودکشی نیست و فقط باید کاری کنند که آنها نمیرند.

وی از روانشناسان و روانپزشکان و دست اندرکاران امر خواست در مراجعه افرادی که قصد خودکشی دارند، اجازه دهند که آنان حرف بزنند و هیجانات خود را تخلیه کنند.

رئیس جمعیت پیشگیری از خودکشی گفت: باید حتما از فرد مراجعه کننده دارای آسیب های روحی به روانپزشکان و روانشناسان پرسیده شود که 'آیا قصد خودکشی دارد' زیرا تا این سووال پرسیده نشود نمی توان به اصل قضیه پی برد.

ملکوتی افزود: کادر پزشکی در اورژانس بیمارستان ها نیز وظیفه دارند با مشاهده فردی که قصد خودکشی دارد یا اقدام به خودکشی کرده، او را به مراکز مشاوره ارجاع دهند اما متاسفانه تاکنون فقط پنج درصد این افراد به مراکز خدمات بهداشت روان ارجاع داده شده اند.

وی تصریح کرد: به طور مثال حتی من بیماری را به اورژانس بیمارستانی ارجاع داده بودم و کادر پزشکی در آنجا حرف های فرد مراجعه کننده را جدی نگرفته بودند؛ آیا حتما این فرد باید بمیرد تا کادر پزشکی باور کند که او خودکشی می کند.

ملکوتی با اشاره به پنهان کردن مساله خودکشی از سوی جامعه، یادآور شد: از هر 10 نفری که اقدام به خودکشی می کند فقط یک نفر به اورژانس منتقل می شود.

وی گفت: شانس اقدام دوباره به خودکشی در افرادی که قبلا این عمل را انجام داده اند، 20 برابر بیشتر از سایرین است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: