کد خبر: ۳۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 03
شفاآنلاین-معاون درمان وزیر بهداشت گفت: موضوع تشخیص نادرست پزشکان به حوزه آموزش پزشکی و دانش و مهارت پزشکان مربوط می‌شود و اگر مردم مشکلی در تشخیص درست و به موقع پزشکان دیدند، می‌توانند شکایت کنند.
به گزارش شفاآنلاین،محمد آقاجانی در رابطه با اینکه به دلیل تشخیص نادرست اولیه از سوی برخی پزشکان، هزینه‌های بسیاری به بیمار و نظام سلامت تحمیل می‌شود گفت: این موضوع به آموزش پزشکی برمی‌گردد به اینکه وضعیت دانش و مهارت پزشکان در چه سطحی است.

وی ادامه داد:‌ همچنین گذراندن دوره‌های آموزش مداوم و بازآموزی برای پزشکان، این سطح دانش و مهارت را نشان می‌دهد در هر صورت صرفاً با نظارت‌های وزارت بهداشت یا حوزه‌ دانشگاهی نمی‌توان تشخیص‌های اولیه پزشکان را تقویت کرد بلکه این موضوع به اندوخته دانش و مهارت آنها برمی‌گردد.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: اما اگر بیماری در مراجعه به پزشک با مشکل حادی از نظر تشخیص و درمان مواجه شد مراجع ذیربط وجود دارند مانند معاونت‌های درمان در سراسر کشور که آماده اخذ شکایات و رسیدگی به آنها هستند و همچنین سازمان نظام پزشکی که در همه شهرستان‌های کشور نمایندگی دارد، شکایت بیماران را دریافت و بررسی می‌کند.

آقاجانی افزود: این مراجع در صورتی که نیاز به اقدام جدی یا درمانی باشد آن را انجام می‌دهند البته آنچه مسلم است دانش پزشکی در جامعه ما در سطح قابل قبولی وجود دارد و حتی از خیلی شاخص‌های توسعه کشور نیز جلوتر است.

وی گفت: اما نقطه ضعف جدی ما در دسترسی عادلانه به خدمات درمانی است که آن را می‌خواهیم در طراحی وزارت بهداشت و طرح تحول نظام سلامت برطرف کنیم که با دسترسی فیزیکی و مالی برای بیماران این مشکل در حال اصلاح است.
فارس
برچسب ها: پزشک ، شکایت ، مهارت ، تشخیص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: