کد خبر: ۳۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 01
شفاآنلاین-یک آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری گفت: بررسی های انجام شده در گروه خانواده بنیاد صیانت از تحکیم خانواده نشان می دهد که بازیهای گروهی رشد عاطفی و اجتماعی کودکان را تا 10 برابر افزایش می دهد.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر مجید ابهری با بیان این مطلب افزود: در  پنج سال گذشته پدران و مادران که به مراکز مشاوره مراجعه می کردند از ضعف عاطفی کودکان شکایت داشته و از بی تفاوتی آنان در مقابل مشکلات عاطفی خود گلایه می کردند.

وی تاکید کرد: فراموشی محبت ها ، ضعف در برقراری ارتباط با همسالان و همبازیها ، انزوا و گوشه گیری هنگام حضور در کنار همسن و سال ها شکایات اصلی والدین بود.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: گروه پژوهشی بنیاد علوم رفتاری در پژوهشی که دو سال گذشته در طیف سنی 5 تا 7 سال ، 7 تا 9 سال و 9 تا 11 سال بین 6 هزار کودک دختر و پسر در استانهای تهران، اصفهان،  رشت و تبریز انجام داد به این نتیجه رسید که علت اصلی ضعف و مشکلات عاطفی کودکان ، انجام بازیهای رایانه ای ، تماشای فیلمها و کارتن های ساخت بیگانه بوده و راهکار قابل اجرا و مهم اجرای بازیهای گروهی و سنتی برای کودکان طیفهای سنی یاد شده می باشد .

به گفته ابهری، برای دختران خاله بازی و بازیهای گروهی مقدمات آموزش مهارتهای اجتماعی و زندگی نام برده شده و برای پسران بازیهای گروهی سنتی اصلی ترین ابزار افزایش رشد عاطفی و اجتماعی آنها اعلام شده است .

وی اظهار داشت: هرچه کودکان در سنین گفته شده از بازیهای گروهی با همسالان فاصله بگیرند به همان اندازه از رشد عاطفی و اجتماعی عقب خواهند ماند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این پژوهش در خرداد 93 پایان پذیرفت و گروه آماده دریافت نظرات والدین و مربیان می باشد.

مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: