کد خبر: ۳۲۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 2023April 24
یا میلی به انجام این کار در آنها موجود نیست یا در طول رابطه توانایی تحریک‌شدن و لذت‌بردن را پیدا نمی‌کنند. گاهی حتی درد و مشکلاتی در طول رابطه هم به وجود می‌آید. بررسی مشکلات جنسی از جمله سردمزاجی نیاز به پیگیری جدی دارد. باید دلیل و ریشه این اتفاق را کشف کنید تا رابطه جنسی سالم‌تری داشته باشید.

شفا آنلاین>سلامت جنسی>شاید شما هم شبیه بسیاری از افرادی باشید که سردمزاجی جنسی مردان و زنان را تجربه می‌کنند. کاهش میل جنسی ریشه در مسائل روانی مختلفی دارد. فقط دلایل عاطفی و روانی به میان نیست و عوامل فیزیکی هم می‌توانند موجبات بی‌میلی جنسی و سردمزاجی را فراهم کنند. زنان و مردانی که دچار چنین وضعیتی هستند، در برقراری رابطه جنسی مشکل دارند.

به گزارش شفا آنلاین:یا میلی به انجام این کار در آنها موجود نیست یا در طول رابطه توانایی تحریک‌شدن و لذت‌بردن را پیدا نمی‌کنند. گاهی حتی درد و مشکلاتی در طول رابطه هم به وجود می‌آید. بررسی مشکلات جنسی از جمله سردمزاجی نیاز به پیگیری جدی دارد. باید دلیل و ریشه این اتفاق را کشف کنید تا رابطه جنسی سالم‌تری داشته باشید.

سردمزاجی جنسی مردان و زنان چیست؟

منظور از سردمزاجی کاهش قابل‌ اعتنا و چشمگیر در میل به برقراری رابطه جنسی است. در واقع، زمانی یک مرد یا زن سردمزاج به حساب می‌آید که میل جنسی‌اش را به شکل گسترده‌ای از دست داده باشد.

کسانی که دچار چنین مشکلی هستند، توانایی تحریک‌شدن جنسی ندارند و حتی در طول سکس یا بعد از آن دچار درد هم می‌شوند. برای مقابله با این حالت باید به پزشک مراجعه کنید و علت را بیابید.

تشخیص سردمزاجی جنسی در مردان و زنان چگونه است؟

سردمزاجی جنسی می‌تواند ناشی از دلایل متنوعی باشد. متخصصان برای تشخیص این مشکل از بررسی سوابق جنسی فرد سؤال می‌کنند. آنها باید بدانند که فرد چه دیدگاه و تجربه‌ای نسبت به این موضوع دارد.

از سوی دیگر، بررسی جسمی و معاینه فیزیکی هم در مسیر رسیدن به تشخیص راه‌گشا است. فرقی نمی‌کند که مرد هستید یا زن، برای اینکه متخصصان به تشخیصی درست درباره وضعیتتان برسند، نیاز به بررسی ابعاد روانی و جسمانی تجربه‌های جنسی‌تان دارند.

اورولوژها متخصصانی هستند که با معاینه فیزیکی مردان به تشخیص مشکل آنها می‌رسند و متخصصان زنان هم با بررسی وضعیت تناسلی زنان می‌توانند به تشخیص و نتیجه‌گیری در زمینه سردمزاجی جنسی برسند.

گاهی هم نیاز به کمک‌گرفتن از درمان‌ گران سکس و مشاوران حوزه روان خواهد بود. معمولاً مراجعه افراد به متخصصان در نتیجه اصرار شریک جنسی‌شان است. در واقع، این مشکل پیش از هرکس از سوی شریک جنسی بیمار احساس و شناسایی می‌شود.

سردمزاجی مردان

مردان و زنان می‌توانند سردمزاجی جنسی را تجربه کنند. هیچ محدودیت جنسیتی در این زمینه وجود ندارد. بسیاری از آقایان توانایی برقراری رابطه‌ای لذت‌بخش را ندارند. این دسته از افراد سکسی نامطلوب را تجربه می‌کنند که با هیچ میل و اشتیاقی همراه نیست.

ناتوانی آنها در رسیدن به ارگاسم و تجربه اختلالات نعوظ و موارد مشابه، هم نارضایتی خودشان را از سکس بالا می‌برد و هم شریک جنسی‌شان.

علائم سردمزاجی در مردان

گاهی فردی که دچار بی‌میلی جنسی یا سردمزاجی است، خودش از مشکل خبر ندارد. همان‌طور که گفته شد، این مشکل در بیشتر موارد از سوی شریک جنسی فرد تشخیص داده می‌شود. سردمزاجی در مردان و زنان معمولاً از طریق فرد دوم رابطه به آنها گوشزد می‌شود.

مردان سردمزاج هم مانند زنانِ دچار این مشکل، هیچ کشش جنسی برای شروع سکس در خود نمی‌بینند. این میل در لحظاتی بسیار محدود در آنها قوت می‌گیرد. مردان سردمزاج احساس ناامیدی و ناراحتی را هم تجربه می‌کنند.

این حس هم به خاطر ناتوانی خودشان در رسیدن به لذت در آنها به وجود می‌آید و هم ناشی از ناتوانی‌شان در رساندن شریک جنسی خود به تجربه‌ای خوشایند است.

دلایل سردمزاجی در مردان

مشکلاتی که برای آلت تناسلی مردانه پیش می‌آید، امکان بروز سردمزاجی را فراهم می‌کنند. آسیب‌دیدگی اعصاب ناحیه تناسلی با بروز مشکلاتی از جمله سردمزاجی همراه خواهد بود.

تجربه‌های ناخوشایند جنسی در گذشته و حتی در سال‌های بسیار دور هم می‌تواند عاملی روانی برای شکل‌گیری سردمزاجی جنسی در مردان و زنان باشد.

واکنش طرف مقابل در رابطه هم روی شکل‌گیری چنین مشکلی اثرگذار است. برای نمونه، اگر مرد در رابطه از سوی طرف مقابل سرزنش شود یا دیگری نسبت به او احساسات و واکنش‌هایی توأم با ناراحتی بروز دهد، سردمزاجی هم قوت می‌گیرد.

اینکه فردی احساس کند، طرف مقابل نسبت به او احساس بدی دارد و بدنش را چندش‌آور یا مشکل‌دار می‌بیند هم روی اعتماد به نفس و از سوی دیگر میل جنسی در برقراری رابطه اثر می‌گذارد.

ترس از ابتلا به بیماری‌های مقاربتی مردان و مشکلاتی از این دست هم می‌تواند روی روان افراد اثر منفی بگذارد و آنها را دچار وسواسی بیمارگونه کند که مانع از شکل‌گیری میل جنسی می‌شود.

درمان سردمزاجی

برای درمان سردمزاجی که یکی از اختلالات و مشکلات جنسی مردان است، نیاز به شناخت مشکل دارید. در واقع، لازم است که ریشه این اختلال مشخص شود تا راه‌های درمانی مناسب قابل استفاده شوند.

داروی خانگی و طب سنتی

برای درمان سردمزاجی از داروهایی حاوی ماده جنسینگ استفاده می‌شود. مواردی مانند جوشانده گل رز وحشی و بابونه یا گزنه هم در این زمینه کاربرد دارند. مصرف برخی از مواد مانند زیتون، آووکادو، سویا، شکلات و دانه کدو حلوایی هم در این زمینه توصیه می‌شود.

مشاوره

برای رهایی از ترس‌ها و استرس‌های پنهانی که امکان دارد موجبات سردمزاجی را فراهم کنند، نیاز به مراجعه به روانشناس وجود دارد. مشاوران در این زمینه تجربه و دانش کافی دارند. این متخصصان به درمان سردمزاجی جنسی در مردان و زنان کمک شایانی می‌کنند و اگر لازم باشد، آنها را به متخصصان دیگر ارجاع می‌دهند.

سردمزاجی زنان

زنانی که دچار سردمزاجی هستند، میلی به برقراری رابطه با شریک جنسی‌شان ندارند. آنها به زور و با بی‌اشتیاقی وارد سکس می‌شوند و به دلایل مختلفی در چنین وضعیتی قرار می‌گیرند. سردمزاجی از اختلالات و مشکلات جنسی زنان است که اثرات منفی زیادی روی ابعاد مختلف زندگی‌شان دارد.

نشانه بی‌میلی در ارتباط جنسی هویدا می‌شود. یعنی این موضوع زمانی قابل تشخیص می‌شود که سکس بی‌لذت پیش می‌رود و حتی گاهی درد و ناراحتی هم با آن همراه است.

سردمزاجی می‌تواند با درد در ناحیه واژن یا مقعد هم همراه شود. کسی که چنین مشکلی را از سر می‌گذراند، خود را با بی‌میلی ملزم به ورود به رابطه‌ای می‌کند که هیچ لذتی در آن در کار نیست.

انواع سردمزاجی زنان

انواع سردمزاجی به شرح زیر است:

  • سردمزاجی روانی
  • سردمزاجی جسمانی

سردمزاجی روانی هم به دلایل پرشماری رخ می‌دهد. برای نمونه اضطراب یا استرس‌های موجود در زندگی باعث می‌شوند که فرد نتواند میل جنسی را در خود حفظ و تقویت کند. مشکلاتی نظیر افسردگی هم در شکل‌گیری بی‌میلی جنسی بی‌اثر نیستند.

سردمزاجی جسمانی هم در نتیجه ابتلا به برخی از بیماری‌ها در ناحیه تناسلی یا دلایل دیگری مانند آسیب‌دیدن سیستم عصبی این بخش از بدن رخ می‌دهد. سردمزاجی جنسی مردان و زنان ریشه در عوامل جسمی و روحی دارد.

علائم سردمزاجی در زنان

در زنان سردمزاج، نشانه‌هایی در طول رابطه جنسی وجود دارد که حاکی از بی‌میلی آنها به برقراری سکس است. برای نمونه، هیچ تحریکی در طول فعالیت‌های جنسی در بدن زن ایجاد نمی‌شود.

بدن هیچ واکنشی نسبت به سکس ندارد و برای مثال، ترشحاتی برای روان‌کردن واژن در طول رابطه ایجاد نمی‌شود. هیچ احساس خوشایندی هم در فرد شکل نمی‌گیرد و از همین روی، رسیدن به ارگاسم یا تجریه لحظاتی لذت‌بخش مقدور نیست.

دلایل سردمزاجی در زنان

آسیب‌دیدگی اعصاب ناحیه تناسلی از دلایل سردمزاجی زنان است. از سوی دیگر، بعد از زایمان هم امکان بروز چنین چیزی قوت می‌گیرد. با زایمان‌کردن، دیواره واژن به‌ شدت آسیب می‌بیند و میل جنسی تحت تأثیر این عارضه قرار می‌گیرد.

استرس، بی‌خوابی، تجربه سؤاستفاده‌های جنسی یا وقایع ناخوشایندی مانند تجاوز هم از دلایلی هستند که زنان را از نظر روانی نسبت به سکس بی‌میل می‌کنند.

گاهی برخی از زنان از باردارشدن در طول رابطه جنسی واهمه دارند. این ترس مانع از آن می‌شود که میلی به سکس در آنها شکل بگیرد. در طول رابطه هم نگرانی و اضطرابی روی ذهن و بدنشان سایه می‌اندازد که موجب بی‌میلی و سردمزاجی می‌شود.

اضطراب بابت ابتلا به  بیماری‌های مقاربتی زنان هم از جمله دلایلی است که آنها را نسبت به سکس بی‌میل و دلسرد می‌کند. آشنایی با روش‌های مقابله با بیماری‌های این حوزه، راهی برای کنترل روان و بدن خواهد بود.

درمان سردمزاجی

برای درمان سردمزاجی جنسی مردان و زنان از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. آشنایی با آنها و به کارگیری‌شان در راستای ریشه مشکل می‌تواند نقش مهمی در درمان این اختلال داشته باشد.

درمان دارویی

استفاده از داروهای هورمونی که از سوی پزشکان تجویز می‌شوند در درمان سردمزاجی بی‌اثر نیست. مصرف هرگونه درمان و ورود به هورمون‌درمانی باید زیر نظر متخصصان انجام شود.

طب سنتی و درمان خانگی

برای درمان سردمزاجی جنسی مردان و زنان از روش‌های طب سنتی استفاده می‌شود. برای مثال، مصرف گیاه بنفشه یا مواردی مشابه می‌توانند در این زمینه اثرگذار باشند.

از موادی سرشار از زینک و ویتامین E هم برای بهبود اوضاع سردمزاجی زنان استفاده می‌شود. ورزش‌کردن مداوم و کمک‌گرفتن از تمرینات یوگا و مواردی از این دست هم در درمان بی‌میلی جنسی اثرگذار هستند.

مشاوره

روانشناسان و مشاوران می‌توانند با بررسی تجربه‌ها و سابقه ارتباطات جنسی فرد به دلایل پنهانی پی ببرند که مانع از شکل‌گیری میل جنسی و لذت‌بردن می‌شود. نقش روانشناسان و مشاوران در درمان سردمزاجی جنسی مردان و زنان بسیار پررنگ است.

برای درمان سردمزاجی جنسی مردان و زنان به چه دکتری مراجعه کنید؟

برای درمان سردمزاجی جنسی مردان و زنان باید به پزشک متخصص زنان و اورولوژیست‌ها مراجعه کنید. اگر ریشه مشکل روانی باشد هم مشاوران در زمینه درمان و حل مسأله به شما کمک خواهند کرد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: