کد خبر: ۳۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 22
شفاآنلاین- متخصصان داخلی و خارجی قلب و عروق در قالب شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق 25 تا 28 شهریورماه در سالن همایش های بین المللی رازی گردهم می آیند و به ارایه آخرین دستاوردهای پزشکی روز در این زمینه می پردازند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مسعود اسلامی دبیر علمی شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره با هدف ارایه آخرین دستاوردهای علمی و درمانی بیماری های قلبی و عروقی برگزار می شود.

وی افزود: متخصصانی از کشورهای امریکا، انگلستان، آلمان و ایتالیا در این کنگره حضور خواهند داشت و تازه ترین دستاوردهای علمی درباره پیشگیری و درمان بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا و دیگر عوامل دخیل در ابتدا به بیماری قلبی وعروقی را در قالب سخنرانی یا پرسش و پاسخ ارایه می دهند.

به گفته وی روش های پیشرفته تصویر برداری، ام آر آی، تعویض دریچه قلب بدون جراحی و درمان انواع نارسایی های قلبی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی ادامه داد: امروزه عوامل مختلفی مانند آلودگی هوا در بروز بیماری های قلبی و عروقی دخیل هستند از این رو یک پانل تخصصی به این موضوع اختصاص یافته است که معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در این پانل سخنرانی خواهد کرد.

وی گفت: برای اولین بار در دنیا شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق همزمان با برگزاری به وسیله اینترنت در سراسر دنیا به صورت زنده پخش می شود و تعدادی از اساتید ایرانی مقیم امریکا از این طریق سخنرانی خود را ارایه خواهند کرد و امکان پرسش و پاسخ نیز وجود دارد.

اسلامی با اشاره به نقش انجمن های علمی تخصصی در جلوگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی اظهار کرد: متاسفانه دولت ها به این بخش توجهی ندارند در حالی که توجه ویژه آن پتانسیل بالقوه این نهادها را به نیروی بالفعل تبدیل خواهد کرد و می توانند به عنوان بازوی توانمندی در کنار مراکز درمانی قرار گیرند.

وی گفت: مساله مهم دیگری که در کشور ما مغفول مانده است، نبود آمار صحیحی از تعداد متخصصان و فوق متخصصان قلب و عروق است و اینکه تا 10 سال آینده به چه تعداد متخصص نیاز داریم که این موضوعی است که برای اولین بار در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب وعروق افزود: 40 مقاله به صورت شفاهی در این کنگره ارایه می شود و امتیاز بازآموزی آن برای متخصصان قلب و عروق 20، پزشکان عمومی 14 و پرستاران 10 امتیاز است.

همچنین دکتر مسعود قاسمی رییس شانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: رشته مربوط به بیماری های قلبی و عروقی با توجه به اهمیت موضوع نیاز به توجه بیشتری دارد و خوشبختانه اولین گروه متخصصان فلوشیب و نارسایی های قلبی در حال فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های کشور هستند.

وی افزود: معمولا در سراسر دنیا اخرین دستاوردها و یافته های پزشکی در قالب راهنمای روش های درمانی به جامعه ارایه می شود و مورد استفاده قرار می گیرد که مطرح کردن این مساله برای کشور در این کنگره یکی دیگر از موضوعات مورد بحث است.

این فوق تخصص قلب و عروق ادامه داد: دو بیمار که از نارسایی قلبی رنج می برند داوطلب شدند تا همزمان با برگزاری کنگره مورد عمل جراحی تعبیه دریچه شریان های ریوی قرار گیرند، اما از آنجا که ممکن است پخش زنده عمل جراحی برای بیمار و یا پزشک معالج استرس ایجاد کند، از این رو این عمل چند ساعت قبل از آغاز کنگره انجام می شود و به صورت ویدیویی در کنگره پخش می شود.

وی گفت: نمایشگاهی از آخرین تجهیزات تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری های قلبی وعروقی نیز در حاشیه کنگره برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: