کد خبر: ۳۰۸۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۱ - 2022July 20
با توجه به شیوع دوباره ویروس کرونا، شهروندان از ازدحام جمعیت در دفتر پلیس+۱۰ گلایه مندند.
قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل



برچسب ها: فیلم ، پلیس ، کرونا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Germany
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
متاسفانه علیرغم هدف گذاری دولت الکترونیک و مطالبه مردم و حضرتعالی و همچنین بعد از گذشت نزدیک به 18 سال از تاسیس دفاتر پلیس+10 تاکنون و با اهمال عامدانه از فراهم نمودن بستر الکترونیک، مردم امکان دریافت حتی یک خدمت را از منزل خود نداشته و کماکان جهت کوچکترین نیاز میبایست حضورا به این دفاتر مراجعه و بابت اطلاعاتی که در تمامی سازمانها و ارگانها خود مردم امکان ثبت دارند هزینه بپردازند. در این خصوص اپلیکیشن پلیس من رابطی بی فایده بوده که هیچ کارایی جز پیگیری آنهم بطور ناقص ندارد. مردم حتی امکان ثبت درخواست تمدید گذرنامه، پرداخت خلافی و دیگر خدمات را حتی با وجود احراز هویت انجام شده نیز نداشته و صرفا بخاطر منافع مالی دفاتر از هرگونه امکان دریافت خدمات در بازه الکترونیک شخصی محروم میباشند.
همچنین هزینه دریافتی ثبت اطلاعات بسیار غیرعادی بوده و به چند ده هزار تومان میرسد جایی که در دیگر سازمانها بابت آن مبلغی دریافت نمیشود. در این خصوص با افزایش سالانه این مبالغ، اعتراضات و درگیریهای متعدد مردم نیز افزایش یافته است. مردم از خود و مسئولین سوال میکنند که براستی هزینه سود دهها میلیونی مدیران دفاتر و موسسه پژوهش و توسعه ناجی را ما باید تامین کنیم؟
حال آنکه بطور مثال در دفاتر پیشخوان دولت تنها با یکبار احراز هویت امکان دریافت خدمات نامحدود وجود دارد (در بستر کد بورسی و غیره). حتی بعضی از خدمات مانند گواهی سوء پیشینه دارای هزینه چند برابری نسبت گواهی مشابه در دفاتر خدمات قضایی میباشد!
اکنون خود به عنوان شهروند عادی امتحان نمایید که باوجود احراز هویت آیا امکان ثبت درخواست گذرنامه و یا پرداخت خلافی را دارید؟ قطعا این امکان در اپلیکیشن پلیس من وجود ندارد. حتی در دفاتر الکترونیک شهر نیز با تنها یکبار احراز امکان پرداخت عوارض سالیانه وسایل نقلیه در تهران من وجود دارد ولی متاسفانه در این دفاتر الکترونیک انتظامی برخلاف شان ناجا که هدف آن خدمت رسانی به مردم میباشد به بهانه های متعدد از قبیل فراهم نشدن بستر الکترونیک طی 18 سال! هزینه های ثبت اطلاعات فردی علاوه بر احراز هویت اخذ میشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: