کد خبر: ۲۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - 2021November 13
اگر به دنبال علل، راههای پیشگیری و یا درمان شقاق سینه هستید، این مقاله را که توسط بخش پزشکی بیتوته گردآوری شده است، تا انتها بخوانید.
شفاآنلاین>سلامت> مادر شدن در کنار تمامی لذت ها و زیبایی هایش، دردها و رنج هایی را نیز به دنبال دارد. از سختی های دوران بارداری و زایمان که بگذریم به لحظات شیرین شیردهی میرسیم. اما ممکن است این دوران شگفت انگیز با دردها و مشکلاتی همراه شود که یکی از آنها شقاق سینه یا زخم و ترک نوک سینه مادر است.
به گزارش شفاآنلاین: اگر به تازگی مادر شده اید و یا سال ها از به دنیا آمدن فرزندتان گذشته است حتما درد شقاق سینه یا زخم نوک سینه را تجربه کرده اید. شقاق سینه گاها با سوزش، درد و خونریزی نوک سینه ها همراه است که معمولا در دوران شیردهی اتفاق میفتد. 

اگر به دنبال علل، راههای پیشگیری و یا درمان شقاق سینه هستید، این مقاله را که توسط بخش پزشکی بیتوته گردآوری شده است، تا انتها بخوانید. 
شقاق سینه نوعی زخم، شکاف یا تحریک شدگی نوک سینه می باشد که همه یا برخی از علائم زیر را به همراه دارد:

- قرمزی

- زخم

- عرق سوز شدن یا ظاهر خشک سینه ها

- پوسته پوسته شدن

- عفونت

- خونریزی

- ترک یا زخم های باز (شکاف نوک سینه)

- درد و احساس ناراحتی

 

دلایل ایجاد شقاق سینه یا زخم نوک سینه چیست؟
گرچه ترک سینه ها معمولا در مادران شیرده دیده می شود، اما موارد دیگری نیز وجود دارد که میتواند باعث ایجاد شقاق سینه شود. در ادامه این مقاله به این موارد اشاره میکنیم:

 

1. شقاق سینه ها در دوران شیردهی:
 

شقاق سینه,درمان شقاق سینه,دوران شیردهی
رایج ترین علت به وجود آمدن شقاق سینه پوزیشن نامناسب مادر و نوزاد در هنگام شیردهی است.

 

یکی از شیرین ترین لحظات بچه داری برای مادران اوقات شیردهی است. شیردهی علی رغم تمام لذت ها و عشقی که به دنبال دارد اصلا کار ساده ای نیست. 
برچسب ها: شقاق ، سینه ، پیشگیری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: