کد خبر: ۲۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۵ تير ۱۳۹۳ - 2014July 16
شفاآنلاین-معاون امداد و درمان بسیج جامعه پزشکی کشور از جمع بندی دستور العمل های اقتصاد مقاومتی در کارگروهی از نخبگان سلامت کشور و نیز ارائه طرح مقدماتی اعزام نیرو به مناطق بدون پزشک به درخواست رییس جمهور خبر داد.
به گزارش شفاآنلاین، از روابط عمومی سپاه، «روح الله قائد امینی» این مطلب را در نشست هم اندیشی رسانه های حوزه سلامت در سازمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد.

وی گفت: سازمان بسیج جامعه پزشکی از بدو تاسیس، اهداف بلندمدت را در یک برنامه استراتژیک و راهبردی دنبال کرده و توسعه عدالت در حوزه سلامت از اهداف این سازمان است.

قائد امینی ادامه داد: برای دستیابی به این هدف، سال گذشته برنامه های مختلفی پیاده شد که کمتر کسی زیر بار اجرای آن می رفت بطوریکه 70 بیمارستان صحرایی و ثابت در مناطق مرزی محروم و کم برخوردار برپا شد.

وی افزود: 70 تیم تک تخصصی و شش هزار و 400 گروه پزشکی عمومی با رویکرد آموزشی که در سال جدید به خودمراقبتی تغییر کرده، به مناطق محروم اعزام شده است.

قائدامینی با اشاره به برپایی خیمه های سلامت در نماز جمعه افزود: سال گذشته با همکاری سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در طرح سنجش سلامت افراد بالای 30 سال شرکت کردیم و علیرغم وعده معاون رییس جمهور اعتباری داده نشد.

معاون امداد و درمان سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: این سازمان خدمات رایگان عمومی سلامت را در مواقعی مانند لیالی قدر، شب های محرم، روز پزشک، هفته سلامت، هفته دفاع مقدس و بسیج ارائه کرده و قرار است در مهر ماه برنامه هایی برای سالمندان داشته باشد.

قائدامنیتی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت از برنامه های جهادی سازمان استقبال می کند، گفت: امروز مطالبه ما فراتر است و بدنبال توسعه فرهنگ بسیج در حوزه سلامت هستیم زیرا تنها چیزی که اکنون مغفول مانده این است که در میان اساتید، دانشجویان و کارمندان کار مؤثری در حوزه فرهنگی انجام نشده و بیشتر در حوزه درمان فعالیت ها معطوف شده است.

وی ادامه داد: برای سال 93 برنامه ها را در دو بخش متولی بودن سازمان و همچنین اجرای آن در استان ها دنبال می کنیم بطوریکه 95 تیم تک تخصصی و فوق تخصصی به مناطق محروم اعزام می شوند، 59 بیمارستان صحرایی ثابت برپا می شود، چهار هزار و 110 اردوی محرومیت زدایی با محوریت حلقه های صالحین برپا شده و پنج هزار و 450 گروه آموزشی به این مناطق اعزام می شوند.

قائدامینی، محورهای سال 93 را تعالی در مدیریت سلامت، جمعیت، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تغذیه مناسب و تقویت اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: بدنبال آن هستیم پزشک بسیجی با علم روز مدیریت در حوزه سلامت آشنا شود و برای اقتصاد مقاومتی مجموعه ای از نخبگان را در یک کارگروه به دور هم جمع کرده ایم تا در قالب کتاب آموزشی این گایدلاین جمع بندی شوند.

وی همچنین از ارائه طرح اعزام پزشک به مناطق بدون پزشک و ظرفیت های مغفول مانده خبر داد و افزود: این همان درخواست رییس جمهور در اجلاس دانشگاهی بود که ما آن را اسفند ماه به وزارت بهداشت ارائه کردیم اما هنوز پاسخی به ما داده نشده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: