کد خبر: ۲۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۳ - 2014July 01
شفا آنلاين-در روزهای اخیر، خبری مبنی بر ابتلا به بیماری اوتیسم در کودکانی منتشر شد که واکسن سرخک دریافت کرده بودند. این خبر با موجی از حملات علیه این واکسن مواجه شد.

به گزارش شفا آنلاين،ابتلا به بیماری اوتیسم در کودکانی که واکسن سرخک دریافت کرده بودند، باعث شد تا محققان بررسی های جدیدی را برای ارتباط بین بیماری اوتیسم و واکسن سرخک آغاز کنند. اما هیچ گونه مدرکی دال بر این ادعا یافت نشد. بیش از 539 نفر از 20 ایالت امریکا مورد بررسی قرار گرفتند.

یکی از متخصصان کودکان بیمارستان بوستون می گوید: " ما به والدین نگرانی که هر روز به بیمارستان مراجعه می کنند و نگران حال فرزندانشان هستند، اطمینان می دهیم که هیچ گونه ارتباطی میان ابتلا به اوتیسم و واکسن سرخک وجود ندارد."

وی ادامه می دهد: "در سال 1998، چنین ادعایی در سراسر امریکا منتشر شد که کودکان اوتیسمی همان کودکانی هستند که واکسن سرخک دریافت کرده بودند. آنها معتقد بودند که مواد سازنده این واکسن باعث رواج بیماری اوتیسم شده است. در صورتی که در همان زمان نیز این ادعا رد شد."

واکسن همانند تمام داروها می تواند عوارض جانبی ایجاد کند اما عوارض این چنینی بسیار نادر است. برخی از واکسن ها همانند واکسن آنفولانزا دارای ترکیباتی هستند که با تب یا تشنج کودک همراه هستند اما این موضوع نباید باعث نگرانی والدین شود زیرا معمولا این رخدادها طبیعی است.

بی اعتمادی والدین امریکایی نسبت به تزریق واکسن

والدین امریکایی با انتشار چنین اخباری نسبت به پزشکان و همینطور واکسن های امریکایی بی اعتماد شده و ترجیح می دهند تا تزریق واکسن فرزندانشان را به تعویق بیاندازند!!

پس بیماری اوتیسم از کجا آمده؟

اکنون یک سوال مطرح می شود، وجه اشتراک تمامی کودکانی که واکسن سرخک دریافت کرده بودند، ابتلا به بیماری اوتیسم است پس چگونه تمامی کودکان به بیماری اوتیسم مبتلا شدند؟

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: