کد خبر: ۲۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۳ - 2014June 30
شفا آنلاين-نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: استقرار پزشک متخصص مقیم در بیمارستان‌ها بیماران را از سردرگمی نجات می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاين، دکتر حسن تأمینی لیچایی گفت: پزشکان فوق تخصص و متخصص تا پیش از این در اکثر مواقع در مراکز درمانی دولتی به صورت آنکال فعالیت داشتند بدان معنا که در صورت وقوع اتفاق خاصی، با آن‌ها تماس گرفته می‌شد تا در محل حضور یابند که این موضوع اشکال ایجاد می‌کرد.

تامینی لیچایی گفت: زمانی که پزشک به بیمارستان می‌آمد در اغلب موارد رزیدنت(دانشجویان دوره تخصصی پزشکی) و انترن (دانشجویان دوره عمومی پزشکی) بیمار را مورد معاینه قرار می‌دادند و در این شرایط امکان تشخیص دقیق وجود نداشت اما با توجه به اجرای طرح نظام سلامت به این مراکز اعلام شد تا پزشک متخصص را حتماً به شکل مقیم در مراکز خود مستقر کنند تا بیماران از سردرگمی نجات یابند.

 نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: هر چند در گذشته در خصوص استقرار پزشک مقیم در مراکز درمانی بحث‌هایی مطرح بود اما عملاً این موضوع با مشکلاتی مواجه شد که با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت این بحث دوباره شکل اجرایی به خود گرفت.

ایران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: