کد خبر: ۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
شفا آنلاین:استیون هاوکینگ فیزیکدان سرشناس بریتانیایی در گفتگویی، نسبت به روبات‌ها که ممکن است در آینده از نظر هوشی بر انسان برتری پیدا کنند هشدار داد.
به گزارش شفا آنلاین، استیون هاوکینگ فیزیکدان سرشناس بریتانیایی در گفت‌وگویی نسبت به روبات‌ها که ممکن است در آینده از نظر هوشی بر انسان برتری پیدا کنند، هشدار داد. 
 
هاوکینگ گفت: من نمی‌خواهم شما را بترسانم، این کار را به استیون هاوکینگ واگذار می‌کنم.  
گزارشگر از استیون هاوکینگ پرسید: مهمترین چیزی که می‌خواهید مردم بدانند چیست؟ استیون هاوکینگ گفت "زمان موهومی" و اضافه کرد: زمان موهومی مانند یک بعد دیگر در فضا است، این بخشی از اندیشه‌های من است که نویسنده‌های داستان‌های علمی – تخیلی هنوز درباره آن ننوشته‌اند.




تصویر هاوکینگ در هنگام مصاحبه با جان الیور 
 
جان الیور پرسید: چرا این نویسنده‌ها بر اساس "زمان موهومی" داستان ننوشته‌اند؟ فیزیکدان بریتانیایی در آن مصاحبه گفت: چون آن را نمی‌فهمند. من هم تظاهر نمی‌کنم که می‌فهمم. با این حال در واقع زمانی است که در جهت دیگری در جریان است، جهتی متفاوت با زمانی که بر ما می گذرد.

سوال مهم دیگر جان الیور از فیزیکدان معروف درباره ماشین‌های هوشمند یا روبات‌ها بود. جواب استیون هاوکینگ بسیار قانع کننده بود و گفت هوش مصنوعی مانند همه چیزهای مصنوعی، می‌تواند مسموم‌کننده یا حتی کشنده و خطرناک باشد. او افزود «هوش مصنوعی ممکن است در آینده نه چندان دور یک خطر بزرگ محسوب شود.

او معتقد است: هر روبات معمولی می‌تواند به راحتی برنامه‌ای برای پیشرفته‌تر کردن خودش طراحی کرده و در نتیجه پیشرفته‌تر شود و در نهایت هوش او بر ما برتری یابد.

جان الیور مجری برنامه پرسید: چرا نباید از جنگیدن با روبات‌ها خوشحال باشیم. جواب هاوکینگ این بود که شکست می‌خوری جان الیور با اشاره به نظریه جهان های موازی، از دانشمند بریتانیایی پرسید آیا جهانی وجود دارد که در آن من از تو باهوشتر باشم؟ هاوکینگ در جواب گفت: بله، و حتی جهانی هست که در آن تو فرد با مزه‌ای تلقی می‌شوی.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: