کد خبر: ۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 20
شفا آنلاين-گرما، هواي شرجي و يک جنين داخل شکمتان! به نظر مي‌رسد بارداري در فصل گرم اوضاع را سخت‌تر مي‌کند اما با رعايت برخي اصول مي‌توانيد راحت اين دوره را طي کنيد. بارداري در فصل تابستان از چيزي که تصورش را مي‌کرديد، راحت‌تر است...

به گزارش شفا آنلاين،وقتي شما بارداريد، درجه حرارت بدنتان کمي بالاتر از حد معمول است. اين گرماي اضافه‌شده باعث مي‌شود احساس ناراحتي کنيد اما مساله مهم اين است که از اين درجه حرارت اضافي آگاه باشيد و در واقع تحت‌کنترلتان باشد. اگر شاخص‌ گرمايي بدن‌تان ـ که نشان‌دهنده احساس آدمي نسبت به گرماي محيط است و برحسب دماي هوا و رطوبت تعيين مي‌شود ـ بالا بود، سعي کنيد در خانه بمانيد و بيشتر آب بنوشيد. اگر دماي بدنتان بيش از حد زياد بود، يک حوله خيس کنيد و آن را پشت گردنتان و روي پيشاني بگذاريد. با اين روش حرارت بدنتان پايين مي‌آيد.


بيشتر آب بنوشيد

اگر تعريقتان شديدتر از قبل است، علتش گرماي هواست. مطمئن باشيد وقت اين است که مايعات بيشتري به بدنتان برسانيد. آب، مايع مناسبي براي اين شرايط است اما شير، آب پرتقال و نوشيدني‌هاي ديگر هم براي اينکه گرما را از شما دور کنند، جايگزين‌هاي مناسبي‌اند. از طرفي نوشيدن آب زيادي (بيش از 9 ليوان در روز) هم خطرهاي خاص خود را دارد؛ مانند مسموميت با آب که باعث مي‌شود الکتروليت‌ها در بدن رقيق‌تر شوند و در نتيجه باعث ايجاد خستگي در ماهيچه‌ها و احساس گرفتگي و در مواقعي بيهوشي مي‌شود.

کنترل تورم

يکي ديگر از مشکلات رايج بارداري تورم است که اگر در فصل تابستان باردار شويد، ممکن است کمي بيشتر باشد، به‌خصوص اگر در ماه‌هاي آخر بارداري باشيد. حالت تورم طبيعي با استراحت در حالي که پاها رو به بالاست، برطرف مي‌شود و البته يک دفعه هم ظاهر نمي‌شود. اگر اين تورم‌ سراغتان آمد، حتما بايد به پزشک مراجعه کنيد. سعي کنيد مصرف نمک را به حداقل برسانيد اما آن را حذف نکنيد چون يد براي شما و جنين لازم است. اگر احساس تورم کرديد، حتما انگشترتان را دربياوريد چون ممکن است تورمتان به قدري شديد شود که نتوانيد به راحتي آن را از انگشتان دربياوريد.منابع: WebMD-Parents

2 مشکل پوستي بارداري

1. لک‌هاي پوستي: به اين دليل که ميزان هورمون‌ها در بدن در حال تغيير است، بروز لک‌هاي پوستي محتمل است. براي اينکه اين لک‌ها بيشتر نشود يا حتي از ايجاد آنها جلوگيري کنيد پوست را هرچه مي‌توانيد، از معرض نور خورشيد دور نگه‌داريد. تاکيد بر اين توصيه، به‌ويژه در بارداري‌هاي تابستانه کاملا بجاست. سعي کنيد قبل از خروج از خانه، ضدآفتاب بزنيد و اگر از خانه، بيرون مي‌رويد از کلاه براي پوشاندن صورت و گردنتان استفاده کنيد.

2. خشکي و خارش: پوست به دليل اضافه وزن دچار کشيدگي مي‌شود، گرماي تابستان هم باعث مي‌شود خشک شود و احساس خارش شديد کنيد. براي پيشگيري از بروز اين مشکل سعي کنيد بعد از حمام از مرطوب‌کننده‌هاي مناسب براي بدنتان استفاده کنيد و البته هرگز از نوع معطر آن استفاده نکنيد. در ضمن، مي‌توانيد از کرم ضدخارش با تجويز پزشک استفاده کنيد. متخصصان طب سنتي معتقدند که جوي دوسر نيز براي بهبود خارش مفيد است. مي‌توانيد دوش آب گرم با جوي دوسر بگيريد.

6 توصيه پزشکان

1. شنا ‌کنيد. منظور اين نيست که حرفه‌اي شنا کنيد. همين که بتوانيد به صورت معلق در آب باشيد، هم گرماي بدنتان را تنظيم مي‌کند هم تاثير بسيار مطلوبي روي اعصابتان دارد.


2. پوشيدن لباس‌هاي نخي و رنگ روشن ضمن اينکه شما را خنک نگه مي‌دارد، باعث مي‌شود احتمال اينکه در ناحيه سينه و شکم عرق‌سوز شويد، کم شود و اين يک‌ مشکل شايع در خانم‌هاي باردار در فصل گرم است.


3. شايد تا به حال راجع به الگوي تنفسي درست چيزي نشنيده باشيد اما اگر بارداريد و هوا هم گرم است، بايد به اين موضوع مهم توجه کنيد. برخي افراد با سرعت زياد نفس مي‌کشند و برخي آرام يعني بيش از حد آرام. حواستان به تنفس صحيح باشد. تنفس درست، باعث کاهش گرماي بدنتان مي‌شود؛ مثلا اگر به دليل بيماري خاص مثل آسم يا آلرژي تنفستان مشکل داشته باشد، بايد بيشتر مراقب دماي بدنتان باشيد.


4. سعي کنيد در ساعت‌هايي از خانه خارج شويد که تابش نور خورشيد در حداقل‌ است، مثل صبح زود يا عصر.


5. دوش گرفتن روزانه به اينکه احساس بهتري از نظر فيزيکي داشته باشيد، بيشتر کمک مي‌کند.


6. حداقل در طول روز حدود 30 تا 60 دقيقه آرام دراز بکشيد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: