کد خبر: ۲۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۶ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 18
شفا آنلاین:دکتر پورکاظمی با بیان اینکه مصرف بی‌رویه مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها بیش از حد انتظار شده است گفت: سالانه 120 باشگاه ورزشی به دلیل مصرف بی‌رویه مکمل‌ها پلمپ می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر لطفعلی پورکاظمی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی امروز 28 خرداد در دومین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی که در هتل المپیک برگزار شده بود، گفت: ما در ایران 8 هزار باشگاه ورزشی رسمی و 5 هزار باشگاه ورزشی وابسته به وزارتخانه‌های مختلف داریم باید توجه داشت که از این 8 هزار باشگاه، 4 هزار باشگاه بدنسازی هستند که بیشترین مکمل‌ها در این باشگاه‌ها مصرف می‌شوند. 

وی با اشاره به اهمیت سر و سامان دادن مصرف مکمل‌ها در کشور افزود: در حال حاضر 2 میلیون ورزشکار سازمان یافته و 12 میلیون ورزشکار همگانی داریم. 

پورکاظمی ادامه داد: یکی از چالش‌های ما در حوزه مکمل‌ها این است که این نوع مکمل‌ها توسط افراد مختلف تجویز می‌شوند در حالی که این مکمل‌ها تنها می‌توانند توسط پزشک متخصص و کارشناس تغذیه و مربی تحصیل‌‌‌کرده تجویز شوند؛ ‌متأسفانه در حال حاضر در باشگاه‌ها شاهد این هستیم که مربی‌هایی که حتی سواد خواندن و نوشتن ندارند انواع و اقسام مکمل‌ها را برای ورزشکاران تجویز می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه مصرف بی‌رویه این مکمل‌ها می‌تواند عوارض سوء داشته باشد، عنوان کرد:‌ اگر این مکمل‌ها بیش از نیاز بدن مصرف شوند می‌توانند عوارض مختلفی همچون بیماری‌های کلیوی، کبدی و قلبی و عروقی را ایجاد کنند که این امر حتی در کشورهای غربی هم دیده می‌شود. 

پورکاظمی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما سالانه در ایران 120 باشگاه را به دلیل مصرف بی‌رویه مکمل‌ها از یک هفته تا چند سال پلمپ می‌کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: