کد خبر: ۲۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 15
شفاآنلاین-رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی از پایان مراحل تحقیقاتی داروی درمان سرطان سینه ˈهرسپتینˈ تا پایان سال جاری خبر داد و گفت:این دارو پس از کار آزمایی بالینی وارد فاز تولید خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کیوان مجید زاده امروز یکشنبه در نشست خبری که در پژوهشکده سرطان سینه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:هر دوره داروی هرسپتین برای بیماران سرطانی بیش از 70 میلیون تومان هزینه در بر دارد.این دارو در حال حاضر از خارج کشور وارد ایران می شود.

مجید زاده یاد آور شد:تولید داخلی داروی هرسپتین صرفه جویی اقتصادی خواهد داشت و این دارو تحت پوشش بیمه ها در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

مجید زاده اضافه کرد:در حال حاضر داروی خارجی هرسپتین نیز به صورت رایگان در اختیار بیماران قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این دارو مراحل آنتی بادی منوکول و پژوهشی را تقرییا به اتمام رسانده است.

رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی در باره تولید داروهای نو ترکیب گفت:برای تولید داروهای نو ترکیب در بهترین مراکز علمی در جهان از ابتدای تحقیقات تا تولید داروها حدود 10 سال زمان لازم است تا بتوان داروی نوترکیب را به مراحل تولید رساند و سپس وارد بازار کرد .

مجید زاده از راه اندازی گروههای جدید پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی خبر داد و گفت :در سال جاری فعالیت های پژوهشی پژوهشکده سرطان سینه با رویکرد جدیدی آغاز شده است.

وی از افزایش تعداد گروه های پژوهشی این پژوهشکده خبر داد و گفت:در گذشته سه گروه کیفیت زندگی، ژنتیک سرطان و بیماری های سینه در پژوهشکده فعالیت داشت که در حال حاضر تعداد گروه های پژوهشکده به 11 گروه ارتقاء یافته است.

رییس پژوهشکده سرطان سینه جهاد دانشگاهی افزود: از جمله گروه های فعال جدید در پژوهشکده را می توانˈ گروه اخلاق در پزشکیˈ، ˈگروه پژوهشی انفورماتیک سرطانˈ،ˈ گروه پژوهشی زیست مواد مهندسی بافت در سرطانˈ، ˈگروه پژوهشی ایمنی و سلول درمانی سرطانˈ، ˈگروه پژوهشی طب سنتی، مکمل و جایگزین در سرطانˈ، ˈگروه پژوهشی پروتئین های نوترکیب در سرطانˈ و ˈگروه پژوهشی پیشگیری از سرطانˈ عنوان کرد.

مجید زاده اضافه کرد:بطور مثال طب سنتی و مکمل جایگزین در سرطان از روش هایی است که می توان در کنار درمان سرطان از طب سنتی استفاده کرد البته در این حوزه افراد غیر حرفه ای وارد عمل شده اند و در برخی از مواقع عوارضی را به دنبال داشته است .

به گفته وی انفورماتیک سرطان از گروه های جدیدی است که زیر ساختار مورد نیاز کشور را در حوزه سرطان تامین خواهد کرد .

وی به گروه پژوهشی پروتیین نو ترکیب در سرطان اشاره کرد و گفت :بیش از 60 درصد بازار دارویی جهان به پروتیین نو ترکیب در سرطان اختصاص دارد که با روش زیستی تولید می شوند.

مجید زاده افزود:تولید داروهای نو ترکیب در کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است و نیاز بیماران سرطانی را مرتفع می سازد.

وی به گروه های پیشگیری از سرطان اشاره کرد و گفت:در همه جای جهان برای پیشگیری از بیماری ها سرمایه گذاری های کلان می شود و اگر کشور ما نیز در حوزه پیشگیری سرمایه گذاری کند صدمات جانی را به حداقل خواهیم رساند.

وی ادامه داد:با آموزش می توان پیشگیری را جدی دنبال کرد و در حال حاضر آموزش در حوزه سرطان جایگاه خود را پیدا نکرده است .

مجید زاده همچنین به فناوری های نوین در سرطان اشاره کرد و افزود : فناوری های نوین به در تشخیص و درمان سرطان بسیار کمک کننده هستند .روش های ژن درمانی ، روش ایمونولوژیک که در جهان از آن بهره می برند به عنوان روش های جدیدی محسوب می شود که باید زیر ساخت ها آن در کشور تامین شود.

وی در خصوص تحریم ها اظهار کرد:با فعالیت های مناسب تیمی و مدیران می توان با این تحریم ها مقابله کرد.

مجیدزاده با بیان این که با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه های جدیدی در دستور کار فعالیتهای پژوهشکده قرار گرفته است از جمله اولویتهای این پژوهشکده در دور جدید فعالیتهای خود توجه ویژه به نیازهای مردم، برنامه ریزی برای ارتقاء شرایط و امکانات بین المللی، جهش به سمت ایجاد رویکردهای فناورانه و محصول محور و تاکید بر پیشگیری عنوان کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: