کد خبر: ۲۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 11
شفا آنلاين-برخی از اماکن برای تردد افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده‌اند، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و افراد باید از تردد به آن‌ها تا زمان بهبودی کامل خودداری نمایند.
به گزارش شفا آنلاين،افرادی که پوست‌های حساس دارند، در فصول گرم در صورت عدم مراقبت از پوست خود در برابر اشعه‌های خورشید، دچار مشکل آفتاب سوختگی می‌شوند.
 
گفتنی است، آفتاب سوختگی نشان دهنده‌ی حساس بودن پوست بدن و افزایش ریسک ابتلای او به بیماری سرطان پوست در آینده در صورت عدم مراقبت لازم است.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند پژوهشگران برای درمان پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، توصیه می‌کنند افراد با آب سردم استحمام نمایند تا علاوه بر خنک نمودن پوست، سبب تسکین درد شود.
 
همچنین افراد پس از استحمام بهتر است بگذارند پوست خود به آرامی خشک گردد و از خشک کردن به وسیله‌ی حوله بپرهیزند و در حین خشک شدن پوست از کرم‌های مرطوب کننده حاوی آلوئه ورا برای درمان پوست استفاده نمایند.
 
مشاوره با پزشک برای تجویز مسکن های دارویی و سایر داروهای از بین برنده‌ی التهاب می‌تواند در این هنگام بسیار موثر باشد.
 
پژوهشگران نوشیدن مقدار زیاد آب برای جبران آب از دست رفته سلول‌های پوستی و همینطور پرهیز از حضور در مجاورت نور خورشید تا درمان کامل آفتاب سوختگی به افراد مبتلا به این عارضه توصیه اکید می‌کنند.
 
پژوهشگران خطرناکترین مناطق برای تردد یک فرد مبتلا به آفتاب سوختگی را مناطق بدون سایه و در معرض تابش نور مستقیم خورشید، استخرهای شنای روباز و مناطق دچار آلودگی‌های هوا می‌دانند که سبب تحریک مجدد ناحیه‌ی دچار سوختگی شده فرد را مجددا با التهاب و کند شدن دوره درمان مواجه می‌سازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: