کد خبر: ۲۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 06
شفا آنلاین:عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم اختلال تنفسی حین خواب را شایعترین علت اختلالات خواب در جامعه عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ابوالفضل مظفری فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی قم در نشست خبری  روز جهانی خواب در جمع اصحاب رسانه بیان داشت: اختلال خواب یک یافته شایع است که معمولا از آن غفلت می‌شود. 
 
وی عوامل محیطی، روحی روانی، استرس، مشکلات جسمی و ابتلا به بیماری‌ها را از جمله مهمترین علل بی خوابی عنوان کرد و افزود: عواملی که سیکل خواب و بیداری طبیعی بدن را برهم می‌زنند موجب بی خوابی در افراد شده که شب کاری مهمترین و شایعترین عامل در این گروه است. 
 
وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده بیش از 20 درصد شاغلین مجبور به نوبت کاری و شب کاری هستند، ادامه داد: بیش از 60 درصد این افراد دچار مشکلات خواب بخصوص بی خوابی هستند که در صورت عدم پیشگیری و یا درمان سلامت‌شان به مخاطره افتاده و در انجام وظایف شغلی و فعالیت‌های خود دچار خطا و حوادث بیشتری خواهند شد. 
 
این فوق تخصص ریه فشار خون، دیابت، چربی بالا، نارسایی قلبی و سکته مغزی را در ارتباط با اختلال تنفسی حین خواب دانست و گفت: آمارها نشان داده بطور متوسط یک سوم افراد مبتلا به فشار خون، 50 درصد مبتلایان به نارسایی قلبی، اختلال تنفسی حین خواب دارند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: