کد خبر: ۲۴۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - 2019September 11
با قطع شدن خون در رگ‌ها اکسیژن از دست می‌رود و موجب کبودی انگشتان می‌شود؛ به همین دلیل جریان عروق خونی بسیار دردناک خواهد شد؛ احتمال ایجاد این عارضه در سنین ۱۸تا ۴۵ سال بیشتراست و در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص قلب به تشریح بیماری‌ که کبودی انگشتان دست را به دنبال دارد، پرداخت.

به گزارش شفاآنلاین، سید هاشم سزاوار متخصص قلب ، درباره بیماری رینود اظهار کرد: این نوع عارضه در واقع به جریان رگ‌های خونی کوچکی که در تمام بدن به خصوص پا و دست‌ها وجود دارد گفته می‌شود؛ در صورت تغییرات دمایی هوا این نوع رگ‌ها تحت تاثیر هستند و منقبض می‌شوند که موجب سفید شدن دست و پا خواهد شد.

او گفت: با قطع شدن خون<Blood> در رگ‌ها اکسیژن از دست می‌رود و موجب کبودی انگشتان می‌شود؛ به همین دلیل جریان عروق خونی بسیار دردناک خواهد شد؛ احتمال ایجاد این عارضه در سنین  ۱۸تا ۴۵ سال بیشتراست  و در خانم‌ها شیوع بیشتری دارد.

متخصص قلب درباره علائم این نوع عارضه بیان کرد: در ابتدا علائمی همچون رنگ پریدگی انگشتان بر اثر استرس یا سرما ایجاد می‌شود؛ نشانه‌های دیگری همانند کبودی انگشتان، قرمزی انگشتان دست یا پا، احساس گزگز کردن، کرختی و درد در انگشتان است.؛ با گرم نگه داشتن دست و پا‌ها می‌توانید این حالت‌ها را کاهش دهید و مانع بروز آن شوید.

او بیان کرد: اگر علائم رینود رفع نشود، با باز کردن عروق خونی کوچک به افزایش جریان خون به انگشتان دست و پا کمک خواهید کرد.

متخصص قلب و عروق درباره پیشگیری و رفع این بیماری اظهار کرد: زمانی که بیرون از خانه و در محیط باز هستید، لباس گرم و مناسب بپوشید؛ در فصل زمستان استفاده از شال، دستکش، جوراب، کلاه و چکمه را فراموش نکنید البته داخل خانه و در فضای بسته هم باید مراقب باشید. هنگامی که از داخل یخچال یا فریزر مواد غذایی را خارج می‌کنید، بهتر است از دستکش استفاده کنید.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: