کد خبر: ۲۴۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - 2019August 29
عرق شب یکی دیگر از مشکلات رایج یائسگی است که با پوشیدن لباس خواب مناسب، تنظیم تهویه هوا در دمای پایین، به راحتی قابل حل است. در شب از لحاف نازک استفاده کنید و قبل از اینکه بخوابید یک بطری آب در کنار خود نگه دارید. این به شما کمک می کند خواب آرامی داشته باشید.
شفاآنلاین>سلامت جنسی >با افزایش سن خانم ها، روند یائسگی شروع می شود. این روند نیز مانند بسیاری دیگراز جریانات زندگی، بخشی از زندگی است. 

به گزارش شفاآنلاین،بخش خوب در مورد یائسگی<Menopause> این است که شما از خونریزی ماهانه رهایی می یابید، اما بسیاری از بیماریهای سلامتی دیگر همراه با یائسگی شروع می‌شوند. از این رو باید مطمئن شوید که در این مرحله مواد مغذی خوبی مصرف می کنید.


ما در زیر چند روش موثر برای مقابله با شرایط ناشی از یائسگی ذکر کرده ایم:

گرگرفتگی

هرکسی که یائسه شده باشد، گرگرفتگی را تجربه کرده است که می تواند بسیارناراحت کننده باشد، از این رو باید از نقاط محرک که ممکن است باعث بروز گرگرفتگی شوند، جلوگیری شود. همچنین سعی کنید در این مرحله لباس هایی بپوشید که تنفس در آنها راحت تر باشد. تا حد امکان از مکان های گرم دور باشید.

تعریق شبانه

عرق شب یکی دیگر از مشکلات رایج یائسگی است که با پوشیدن لباس خواب مناسب،  تنظیم تهویه هوا در دمای پایین، به راحتی قابل حل است. در شب از لحاف نازک استفاده کنید و قبل از اینکه بخوابید یک بطری آب در کنار خود نگه دارید. این به شما کمک می کند خواب آرامی داشته باشید.

به طور منظم ورزش کنید

ورزش باعث می شود احساس گرما بیشتر نشود، همچنین به شما کمک می کند بهترعرق کنید و دمای بدن را تنظیم کنید. ورزش همچنین برای کارکردهای دیگر بدن بسیار مهم است. از این رو ورزش کردن را فراموش نکنید. اگر نگران عدم توانایی در زندگی جنسی هستید، می توانید با یک پزشک مشورت کنید تا مقدار کمی استروژن را برای بهبود زندگی جنسی برای شما تجویز کند.

محصولات لازم پوست و مو را استفاده کنید

به دلیل این شرایط ممکن است موهای شما شروع به از دست دادن درخشش کنند و پوست شما خشک شود، اما به راحتی می توانید با استفاده از محصولات آرایشی که به حفظ پوست و موی سالم کمک می کنند این مسئله را برطرف کنید.

ذهن خود را مشغول نگه دارید

نوسانات روحی می تواند یکی دیگر از مشکلات مربوط به یائسگی باشد که می تواند با مشغول نگه داشتن ذهن در برخی فعالیت ها یا کارها کنترل شود. هنگامی که مغز شما فعال است، تأثیر نوسانات خلقی بسیار کمتر خواهد شد و علائم ممکن است در کل از بین بروند.

به یک انجمن بپیوندید

مواجهه با یائسگی به تنهایی ممکن است تجربه خوشایندی نباشد. بسیاری از زنان  با همین مسئله روبرو هستند. با آنها در ارتباط باشید و یک گروه  برای حمایت از یکدیگر تشکیل دهید تا بتوانید از این مرحله عبور کنید. این باعث می شود طی کردن این مسیر برای شما آسان شود. همچنین  دوستان خوبی پیدا خواهید کرد.

دریافت راهنمایی پزشکی

شرایط پزشکی متفاوتی در رابطه با یائسگی وجود دارد. شما به  یک متخصص برای معالجه نیاز دارید. چنین علائمی را نادیده نگیرید و سریعاً با پزشک ملاقات کنید. به عنوان مثال یائسگی احتمال بروز واریس در زنان را افزایش می دهد و در صورت بروز علائم، لازم است سریعاً به یک کلینیک مراجعه کنید تا درمان لازم را انجام دهید.

نکته آخر

یائسگی یک بیماری طبیعی نیست، فقط یک روند طبیعی است که اگر از رژیم غذایی مناسب و رژیم تمرینی به همراه اضافه کردن مکمل ها به رژیم غذایی خود استفاده کنید، به راحتی می توان با آن مقابله کرد. در پایان، فقط زندگی عادی را پشت سر بگذارید زیرا هیچ چیز واقعاً تغییر نکرده است.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: