کد خبر: ۲۳۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 30
شفاآنلاین- نخستین همایش کشوری مطالعات میکروسکوپی روز پنجشنبه در هفت محور تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با هدف ارتقای علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشورگشایش یافت.
به گزارش شفاآنلاین دبیر اولین همایش مطالعات میکروسکوپی دراین باره گفت: شیراز بعنوان یکی از قطب های مطالعات میکروسکوپی در زمینه هیستومورفومتری واستریولوژی در کشور مطرح است که مهمترین دستاورد این همایش ملی تبادل نظر و اعلام دستاورد های بدست آمده توسط متخصان علوم پزشکی است.

دکتر حسین بردبار اضافه کرد: با استفاده از مطالعات هیستومورفومتری واستریولوژی درعلم پزشکی وعلوم پایه وهمچنین در بخش علوم تشریحی قادر خواهیم بود اندازه ،حجم طول ارتفاع و اندامکهای سلولی بافت را تشخیص دهیم تا عوامل های بیماری راحت تر تشخیص داده شود.

وی در باره استفاده از علم میکروسکوپی در زمینه هیستومورفومتری واستریولوژی گفت : تحقیقات هیستومورفومتری نشان می دهد مصرف داروهای نیرو زا باعث القای مرگ سلولی در سلولهای جنسی می شود که در آینده ناباروری در بین بانوان وآقایان را به دنبال دارد.

دبیر علمی این همایش گفت: این همایش دوروزه با حضور 250 دانشجو از دانشگاه های پزشکی کشور در دانشکده پزشکی شیراز دایر است.

غلامرضا حاتم مشاور رییس دانشگاه شیراز در این همایش گفت: از کل مقاله ارائه شده به همایش 150 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که به صورت پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه مراسم آغاز به کار اولین همایش ملی مطالعات میکروسکوپی در شیراز گفت: هدف این همایش، بررسی آخرین رویدادها و اطلاعات علمی در خصوص مطالعات میکروسکوپی و تبادل این دانش است.

دکترعلی نورافشان گفت: امروز اغلب تحقیقاتی که در حیطه علوم پزشکی انجام می شود برپایه میکروسکوپ های نوری، الکترونی است و ما تلاش می کنیم در اینجا آخرین دستاوردهای علمی در این حوزه را بررسی و پایش کنیم.

نورافشان با اشاره به حضور شش سخنران ویژه از میان استادان و صاحب نظران دانشگاهی این علم به ایرنا گفت: خروجی همایش به شکل کتابچه ای حاوی خلاصه مطالب ارائه شده در اختیار شرکت کنندگان و علاقه مندان قرار خواهد گرفت و دو کارگاه آموزشی پیش بینی کرده ایم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: