کد خبر: ۲۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 28
شفاآنلاین-پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران با هدف تبیین نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت کشور امروز چهارشنبه در مرکز همایش های رازی آغاز به کار کرد.
به گزارش شفاآنلاین، داروسازی بالینی یکی از رشته های تخصصی داروسازی است که در زمینه کاربرد علوم دارویی و دارو درمانی بر بالین بیماران فعالیت دارد. مهمترین رسالت این رشته ارتقای تجویز و مصرف صحیح و منطقی داروها و کمک به بهبود نتایج و پیامد های درمانی در بیماران می باشد.

رییس پنجمین همایش داروسازی بالینی ایران اظهار داشت:نقش داروسازان بالینی در نظام سلامت بسیار با اهمیت و ضروری است و باید در طرح تحول نظام سلامت نقش داروسازان بالینی به دلیل ارتباط مستقیم با بیماران مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

دکتر فانک فهیمی گفت:مدیریت مصرف دارو نه تنها مدت زمان بستری بیماران را در بیمارستان ها کاهش می دهد بلکه باعث حفظ سلامتی بیماران می شود.

وی ادامه داد:در این همایش سه محور درمان های دارویی، بیماری های عفونی، پوست و سالمندان به مخاطبان ارایه می شود.

رییس پنجمین همایش داروسازی ایران ادامه داد: در این همایش حدود 20 کارگاه تخصصی برای متخصصین داروسازی بالینی ارایه می شود که موضوعاتی چون انسولین تراپی، رادیولوژی، نقش داروها در پیوند اعضا از مواردی است که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی همچنین ادامه داد:در این همایش 15 کارگاه عمومی با موضوعات اختلالات جنسی، بیماری های زنان، پیشگیری از سرطان ها، پرفشاری خون، مشاوره دارویی در داروخانه ها، مهارت های ارتباطی داروسازان، تجهیزات بیمارستانی، ارتقای سطح کیفیت خدمات دارویی در داروخانه ها نیز مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

فهیمی همچنین گفت:در این همایش سعی خواهیم کرد توانمندی پزشکان و داروسازان در زمینه تجویز منطقی دارو و همچنین راهنمایی بیماران در این همایش ارایه می شود.

وی اظهار داشت: 150 مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شده است.

پنجمین کنگره داروسازی بالینی ایران با حمایت انجمن داروسازان بالینی، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در روزهای 7 تا 9 خرداد در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: