کد خبر: ۲۳۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014May 22
شفا آنلاين-برآورد‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۰ سال آینده، بیماری‌های قلبی و عروقی در اغلب کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و درحال توسعه، به صورت یک اپیدمی جدی و خطرناک در می‌آیند.
به گزارش شفا آنلاين،داوود رضایی‌منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: درحال حاضر با قاطعیت می‌توان گفت که بیماری‌های قلبی و عروقی شایع‌ترین، خطرناک‌ترین، ناتوان کننده‌ترین و مرگ‌آور‌ترین بیماری‌ها در سراسر جهان هستند. 

وی با اشاره به شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان، تأکید کرد: درحال حاضر بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای درحال توسعه و کمتر توسعه یافته، با سرعت بیشتری در مقایسه با کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در حال گسترش است. 

رضایی‌منش تصریح کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد که تا ۱۰ سال آینده بیماری‌های قلبی و عروقی در اغلب کشورهای جهان اعم از توسعه یافته و درحال توسعه، به صورت یک اپیدمی جدی و خطرناک در می‌آیند. 

وی با بیان اینکه شیوه‌های غلط زندگی عامل مهمی در گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است، خاطر نشان کرد: در مجموع می‌توان چهار عامل چاقی و اضافه وزن، چربی خون بالا، استعمال دخانیات به ویژه سیگار و ورزش نکردن و نداشتن فعالیت بدنی را به عنوان عوامل مهم افزایش موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در جهان دانست
برچسب ها: بیمار ، قلب ، اپیدمی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: