کد خبر: ۲۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 21
شفاآنلاین-تحقیقات آکادمی نورولوژی آمریکا نشان می دهد که استرس یکی از مهمترن عوامل بروز سردرد است.
به گزارش شفاآنلاین، از هلث، در این تحقیقات بیش از 5000 داوطلب 21 تا 71 ساله به مدت چهار سال مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.

این تحقیقات نشان می دهد که احتمال بروز سردرد و میگرن در صورت افزایش استرس بسیار بیشتر است.

سردرد و استرس یک چرخه معیوب بوجود می آورند؛به این معنی که قرار گرفتن در معرض استرس باعث سردرد می شود و سردرد استرس را تشدید می کند که این امر باعث بروز سردرد های مزمن می شود.

تنها راه مبارزه با سردردهای ناشی از استرس، مقابله با عوامل تنش زا در زندگی است. همه افراد مسایلی دارند که مدام ذهنشان را مشغول می کند ولی آنچه افراد را متمایز می کند، دیدگاه فرد به این مسایل و نحوه برخورد با آن است.

در ادامه چند رو برای مقابله با استرس بیان شده است.

-بهترین روش برای مقابله با این معضل، تمرکز بر روی موضوعات دیگر و نادیده گرفتن مشکل است. گرچه این موضوع در وهله اول عاقلانه به نظر نمی آید ولی زمانیکه تمرکز خود را از روی موضوع استرس زا به موضوع دیگری معطوف کنیم، آرامش ناشی از آن باعث می شود که راه حل مناسبی برای مشکل به ذهن خطور کند.

-پیاده روی در هوای آزاد و زیر نور خورشید یکی از مهمترین روش های کاهش استرس است.

-نفس عمیق یکی دیگر از روش های کاهش استرس است.

-ارتباط با دوستان و افراد شاد، استراحت و خواب کافی در شب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه نیز باعث کاهش استرس می شود.

-تغذیه مناسب و مصرف نکردن فست فودها یکی از مهمترین روش های تسکین استرس است. آووکادو، موز، ماهی، هویج، ماست، شیر کم چرب، اسفناج، کلم بروکلی، آجیل، گوشت مرغ، گوشت بوقلمون، پرتقال، برگه زردآلو، انواع غلات، چای سبز، سیر، دانه سویا، توت فرنگی، گوجه فرنگی، تخم مرغ، کلم پیچ، پیاز و گردو مهمترین منابع کاهش استرس محسوب می شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: