کد خبر: ۲۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 10
مدیرکل دفتر کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد:
شفا آنلاین-مدیرکل دفتر امور کارگزاری‌های سازمان تأمین‌اجتماعی از ارائه خدمات جدید در کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، مهندس محمدعلی جنانی گفت:‌ پرداخت هزینه اروتز و پروتز، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، انجام امور مربوط به بیمه اختیاری، بازرسی از وضعیت حیات و ممات مستمری‌بگیران، تشکیل پرونده مطالباتی کارگاه‌ها و بازرسی از دفاتر حقوقی از خدمات جدیدی است که به زودی در کارگزاری‌های تأمین کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رویکرد برون‌سپاری خدمات می‌تواند مشکلات تأمین‌اجتماعی را تا حدود زیادی برطرف کند، افزود: در مقایسه با ایجاد شعب جدید، هزینه مربوط به توسعه کارگزاری‌ها بسیار کمتر است و ارائه خدمات در کارگزاری‌ها افزایش قابل‌توجه رضایتمندی بیمه‌شدگان را نیز به دنبال دارد.

جنانی با بیان اینکه توسعه کمی کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی در کشور را از راهبردی اصلی این سازمان است، اظهار کرد:‌ مجوز ایجاد 40 کارگزاری در کشور در 24 استان کشور از هیأت‌مدیره اخذ شده که اولویت انتخاب مناطق براساس میزان مراجعین، محرومیت منطقه، نبود کارگزاری در استان، ازدحام و محدودیت فیزیکی شعب انجام گرفته است.

وی همچنین از فعالیت مجدد کارگزاری‌های تأمین‌اجتماعی 25 و 17 در تهران خبر داد.

جنانی با تأکید بر اینکه به منظور افزایش منابع و سهولت دسترسی بیمه‌شدگان، کارگزاری‌ها ایجاد می‌شود، گفت: کارگزاری‌ها به دنبال کشف منابع جدید و کاهش مصارف سازمان تأمین‌اجتماعی هستند.

وی توسعه کمی، توجه به رابطه هزینه - فایده، اصلاح تعرفه‌های کارگزاری، واگذاری امور میدانی به کارگزاری‌ها را از راهبردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش کارگزاری‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری و قانون نظام جامع رفاه اجتماعی، سازمان‌های دارای تصدی‌گری مکلف به برون‌سپاری 20 درصد از خدمات خود هستند و تأمین‌اجتماعی نیز به عنوان یک الزام قانونی مکلف به اجرای آن است.

وی با اشاره به فعالیت 137 کارگزاری تأمین‌اجتماعی در کشور خاطرنشان کرد: در یک سال به طور متوسط کارگزاری‌ها پاسخگویی به 40 میلیون بار مراجعه را انجام می‌دهند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: