کد خبر: ۲۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
شفا آنلاین:رفیعی فر با بیان اینکه اگر مردم بدانند که سلامت محصول انتخاب خودشان است، گفت: در این حالت افراد می‌توانند نقششان را به عنوان حاکمان سلامت ایفا کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رفیعی فر رئیس دفتر ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: مردم خالق سلامتی هستند، چون مردم در هرجایی که زندگی می‌کنند، تصمیمهای روزمره می‌گیرند و مجموعه این تصمیمات روزمره سیر زندگی آنها را می‌سازد. 

وی با بیان اینکه اگر سبک زندگی سالم باشد، سلامت حفظ می‌شود، عنوان کرد: اگر مردم آماده برای سالم زیستن شوند و اعتماد به نفس داشته باشند که سلامت محصول انتخاب خود آنها است، می‌توانند نقش خودشان را به عنوان حاکمان سلامت ایفا کنند، در واقع دانش و مهارت به حفظ سلامتی خود می‌پردازند. 

رفیعی فر افزود: اگر مراقبت را به یک فضای اطلاعاتی تقسیم بندی کنیم، با دو دسته از افراد رو به رو خواهیم بود، یک دسته افرادی که دانش آموخته حوزه سلامت هستند و دسته دیگر مردمی که به مقدارهای متفاوت اطلاعات پزشکی و سلامت دارند. 

باید توجه داشت که اطلاعات این قشر از مردم بسیار ارزشمند است و ما برای ارتقای سطح سواد سلامت در خانواده‌ها می‌خواهیم در هر خانواده یک نماینده برای سلامت داشته باشیم که در قالب سفیر سلامت فعالیت کند. 

وی خاطرنشان کرد: با انجام این برنامه ۷۶ میلیون نفر سرنوشت سلامت خودشان را خود به دست می‌گیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: