کد خبر: ۲۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 07
شفا آنلاین-دبیرانجمن تالاسمی ایران با بیان اینکه در تهران فقط مرکز درمانی ˈظفرˈ به بیماران بزرگسال خدمات ارایه می کند، از نبود درمانگاه جامع بیماران تالاسمی در این کلان شهر انتقاد کرد.
به گزارش شفا آنلاین، ازانجمن تالاسمی ایران،محمدرضا مشهدی با بیان اینکه درمان بیماری تالاسمی برای بخش دولتی درآمدبالایی ندارد،گفت:به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی تمایلی به راه اندازی مراکز جامع تالاسمی ندارند.

وی ادامه داد:در پایتخت سه دانشگاه مشغول فعالیت هستند اما هر کدام از این دانشگاه ها از راه اندازی یک مرکز جامع شانه خالی می کنند.

به گفته دبیر انجمن تالاسمی ایران در کلان شهری مانند تهران فقط مرکز درمانی ظفر به بیماران بزرگسال تالاسمی خدمات ارایه می کند که البته این مرکز تحت پوشش سازمان انتقال خون بوده و فاقد بودجه مشخص درمانی است.

مشهدی اظهار داشت:هنوز تعدادی از بیماران مبتلا به تالاسمی در بزرگسالان در مراکز درمانی کودکان برای پیگیری های درمانی مراجعه می کنند.

وی با اشاره به عزم وزارت بهداشت،درمان در کاهش هزینه های بیماران گفت:در صورتی که وزارت بهداشت بودجه لازم برای ارتقاء وضعیت سلامت بیماران در جامعه دارد راه اندازی یک مرکز جامع درمان تالاسمی در تهران ضرورتی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه موثر ترین راه پیشگیری از بیماری تالاسمی، غربالگری است گفت:برنامه کشوری غربالگری تالاسمی توسط وزرات بهداشت در حال انجام است.

تالاسمی یک بیماری کم خونی ارثی و ژنتیکی است که به علت اشکال در ساخت زنجیره های پروتئینی هموگلوبین به وجود می آید.

بر اساس همین گزارش روز 18 اردیبشهت سال جاری روز جهانی تالاسمی نامگذاری شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: