کد خبر: ۲۱۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 09
در گذشته در شعبه‌ای از اداره کل، واحدی تحت عنوان پذیرش اسناد خسارت داشتیم که از 18 ماه پیش این واحد به 4 بخش تقسیم شد و تعداد دفاتر افزایش پیدا کرد که این یکی از مهمترین اتفاقات بوده است
شفاآنلاین> سلامت> فرزین گفت: حدود پنج میلیون هم‌پوشانی انجام شده است که طی آن دفترچه رایگان کسانی که ۲ دفترچه بیمه‌ای دارند، حذف می‌شود.

 به گزارش شفاآنلاین: کوروش فرزین مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت اظهار کرد: در گذشته در شعبه‌ای از اداره کل، واحدی تحت عنوان پذیرش اسناد خسارت داشتیم که از 18 ماه پیش این واحد به 4 بخش تقسیم شد و تعداد دفاتر افزایش پیدا کرد که این یکی از مهمترین اتفاقات بوده است.

وی بیان کرد: در سال حدود 52 سند خسارت داریم که 9 میلیارد آن هزینه خدمات دارد که در کل بالغ بر 100 میلیارد تومان بر می‌دارد؛ بیمه شدگان می‌توانند خسارت را از کسانی که خدمت را داده‌اند، دریافت کنند؛ آنها هم می‌توانند از اداره کل و استان مبدا خسارت بگیرند، این بحث تنها مربوط به استان تهران نیست و تمام استان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

افزایش دفاتر واحد خسارت

فرزین ادامه داد: در گذشته حداقل روزی 200 نفر مراجعه کننده به واحد خسارت داشتیم به دلیل اینکه یک مرکز خسارت در هر شهر بود و تعداد مراجعه کنندگان رو به افزایش بود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد و در حال حاضر تعداد این دفاتر افزایش پیدا کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: 90 دفتر پیشخوان در تهران فعالیت می‌کنند که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت بیمه سلامت از  آدرس این دفاتر آگاه شوند و برای ثبت‌نام اقدام کنند.
همکاری  3 هزار پزشک عمومی و متخصص با بیمه سلامت

وی اظهار کرد: حدود 3 هزار پزشک عمومی و متخصص، حدود 2 هزار 300 داروخانه، 450 مرکز آزمایشگاهی، 250 مرکز تصویربرداری و 200 مرکز فیزیوتراپی با بیمه سلامت طرف قرارداد هستند؛ 2 میلیون و 600هزار بیمه شده داریم که می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

فرزین ادامه داد: پرداخت خسارت متفرقه 2 الی 3 ماه است که علت در پرداخت آن حجم بالای مراجعه است؛ رویداد هم اندیشی در عرصه بیمه سلامت در سطح کشور انجام می‌شود؛ بیمه پایه معمولا یک وظیفه حاکمیتی دارد و کلیه اقشار جامعه باید  پوشش بیمه‌ای داشته باشند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران گفت: سازمان بیمه سلامت از ابتدای امسال به صورت جدی هم‌پوشانی را حذف می‌کند یعنی کسانی که دو دفترچه بیمه‌ای دارند دفترچه رایگان آنها حذف خواهد شد همچنین بحث استحقاق سنجی مطرح است؛ اگر کسی در صندوق روستایی دفترچه بیمه دیگری داشته باشد دفترچه رایگان و حمایتی آن حذف خواهد شد اما اگر کسی دفترچه کارمندی  و دفترچه ارگان دیگری نیز داشته باشد می‌تواند به انتخاب خود از هر کدام از دفترچه‌ها استفاده کند.

وی تشریح کرد: حدود 5 میلیون هم پوشانی انجام شده است؛ هر کسی که کاندید خدمات بیمه‌ای می‌شود در هنگام دریافت خدمات حتما هم‌پوشانی او کنترل می‌شود و هر ارتباطی که با سیستم مکانیزه داشته باشد هم‌پوشانی بررسی می‌شود.
وزارت صمت مجوز حقوقی بازاریابی خدمات و کالا را می‌دهد

فرزین افزود: وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت مجوز حقوقی بازاریابی خدمات و کالا را می‌دهد که افراد می‌توانند با این مجوز اقدام به بازنگری کنند اما در این بین برخی از آنها از نام سازمان‌‌هایی استفاده می‌کنند که این غیر قانونی است؛ سازمان بیمه سلامت هیچ قراردادی با شرکتی نبسته است که بازاریابی کند؛ این شرکت‌ها سودجو هستند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: مسئولان بیمه سلامت روزهای دوشنبه دو ساعت از ساعت 10 الی 12 پشت خط سامانه 1666 هستند که اگر مردم بخواهند مشکلات را مطرح کنند ‌می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند.

بیش از یک میلیون نفر صندوق بیمه همگانی دارند

وی بیان کرد: یک میلیون و 200 نفر صندوق بیمه همگانی دارند که 180 هزار نفر بیمه شده روستایی هستند که دفترچه رایگان دارند؛ از تاریخ 1/8/96 به بعد سازمان بیمه سلامت توانست صندوق بیمه همگانی را بر اساس بودجه سال 96 و 97 راه‌اندازی کند.

فرزین گفت: اگر بیمه شده دریافت خدماتی مازاد بر خدمات تعریف شده بخواهد باید دفترچه بیمه همگانی را دریافت کنند؛ افرادی که واجد شرایط بیمه رایگان هستند آزمون ارزیابی وسع می‌دهند، همچنین کسانی که تحت پوشش بیمه کمیته امداد و بهزیستی هستند می‌توانند از خدمات بیمه رایگان استفاده کنند علاوه بر این افرادی که در شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند از پوشش صندوق روستایی استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران تشریح کرد: 20 میلیون نفر پوشش روستایی و 10 میلیون پوشش بیمه سلامت همگانی دارند که در جمع 30 میلیون نفر می‌شوند.

وی یادآوری کرد: طبق قانون مصوبه مجلس شورای اسلامی سازمان بیمه گر پایه موظف است در صورت مواجهه با خسارت بیمه شدگان، خسارت آنها را پرداخت کند. yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: