کد خبر: ۲۱۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 06
شفا آنلاین-خيلي از ما فکر مي‌کنيم با استفاده از محصولات گرانقيمت مراقبت از پوست، مي‌توانيم سلامت و زيبايي پوستمان را حفظ کنيم اما برخي عادت‌هاي روزمره، ‌مي‌توانند بلايي سر پوستمان بياورند که هيچ کرم و محلولي هم نتواند آن را از بين ببرد. در این مطلب به معرفي ۴ عادت از رايج‌ترين اين عادت‌هاي اشتباه مي‌پردازيم.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر دوريس دي، متخصص پوست مي‌گويد: «خيلي از ما خواسته يا ناخواسته، در طول روز اخم مي‌کنيم يا حالت ناراحتي به صورتمان مي‌دهيم. اين حالت‌ها مي‌توانند شکل کنار لب‌ها، پيشاني و کل صورت را تغيير بدهند و شما را زشت کنند». بنابراين سعي کنيد از اخم و ناراحتي فاصله بگيريد و چهره‌تان را با لبخند و خوشحالي شاداب کنيد.
دکتر دي معتقد است؛ شما مي‌توانيد براي رفع حالت ناراحتي از چهره‌تان، گوش‌هاي خود را بدون لمس کردن آنها، ‌به سمت عقب حرکت بدهيد. اگر هم نمي‌توانيد، باز هم سعي کنيد. «محال است فردي بتواند در يک لحظه، هم اخم کند و هم گوش‌هايش را به سمت عقب حرکت بدهد. شما با حرکت دادن گوش‌هايتان به سمت عقب، حتي نمي‌توانيد حالت ناراحتي‌ هم به چهره‌تان بدهيد.»
سيگار
سيگار کشيدن نه‌تنها سلامت قلب و ريه‌ها را به خطر مي‌اندازد، بلکه تهديدي جدي براي سلامت پوست هم محسوب مي‌شود. ترکيب‌هاي شيميايي و مضر سيگار، تاثيري به‌شدت منفي و مستقيم بر شادابي و سلامت پوست دارد. از طرف ديگر، پک زدن به سيگار و دميدن دود آن به خارج از دهان هم مي‌تواند به مرور زمان باعث ايجاد خط‌هاي عميق و زشت اطراف لب‌ها به‌دليل حالت خاص پک زدن شود. دکتر پاتريشا فاريس در اين‌باره مي‌گويد: ‌«سيگار کشيدن، ‌علاوه‌بر ايجاد چين‌وچروک و پيري زودرس پوست، مي‌تواند شانس ابتلا به برخي از سرطان‌هاي پوست را هم تا حد چشمگيري بالا ببرد. ضمن اين‌که پوست افراد سيگاري، به‌مرور زمان کدر و تيره مي‌شود و امکان بهبود سريع زخم‌هاي پوستي‌شان هم از بين مي‌رود.»  علاوه‌بر اينها، افراد سيگاري، بيشتر از غيرسيگاري‌ها دچار عفونت‌هاي پوستي و جوشگاه آکنه‌ هم مي‌شوند. به‌همين دليل متخصصان پوست آمريکايي به افراد سيگاري که مي‌خواهند پوست شاداب، زيبا و سالمي داشته باشند، توصيه مي‌کنند از همين حالا سيگارهايشان را خاموش و اراده‌هايشان را روشن کنند.
 آفتاب‌
خيلي از افراد گمان مي‌کنند پيري پوست تاحد زيادي به ژنتيک بستگي دارد ولي نقش ژنتيک در چروک شدن پوست، فقط ۱۰‌درصد است و ۹۰‌درصد ديگر آن به خودمان بستگي دارد.
مثلا اگر هر روز و پيش از خروج از خانه کرم‌هاي ضدآفتابي با SPF ۳۰ به بالا بزنيد و هر ۲ تا ۳ ساعت يک‌بار هم آن را تجديد کنيد، مي‌توانيد جلوي رسيدن اشعه‌هاي مضر UVA و UVB را به پوستتان بگيريد و به اين ترتيب، پوست خود را در برابر يکي از مهم‌ترين عوامل ابتلا به پيرپوستي، چروک‌هاي پوستي و سرطان پوست محافظت كنيد. استفاده از کرم‌‌هاي ضدآفتاب در طول رانندگي، پياده‌روي، خريد روزانه يا حتي باغباني در حياط کوچک منزلتان هم نبايد فراموش شود.
کم‌خوابي
وقتي به اندازه کافي مي‌خوابيم، پوستمان نیز وقت کافي براي ترميم سلول‌هايش خواهد داشت. از اين رو، پوست افرادي که خواب کافي در طول شبانه‌روز ندارند، فرصت ترميم سلول‌هايش را پيدا نمي‌کند و زودتر و بيشتر چروک مي‌شود. مطالعه‌هاي جديد نشان مي‌دهند ابتلا به تيرگي دور چشم‌ها، ايجاد خط‌هاي عميق روي صورت و کاهش انعطاف‌پذيري در پوست افرادي که حداقل ۷ تا ۸ ساعت در طول روز نمي‌خوابند، بسيار بيشتر از کساني است که خواب کافي شبانه دارند. دکتر دي مي‌گويد: «زماني که بسيار ديرتر از حد طبيعي به رختخواب مي‌رويد، پوستتان با حالت جت‌لگ مواجه مي‌شود. يعني ساعت بيولوژيک ترميم سلول‌هايش به هم مي‌ريزد و دچار پف و گودي دور چشم مي‌شويد.» زماني که به اندازه کافي نمي‌خوابيد، خونرساني مناسب به پوست صورت مختل مي‌شود، در اين صورت، صبح‌ها رنگ‌پريده و بي‌روح به نظر مي‌رسيد. يکي از فايده‌هاي داشتن خواب کافي و شبانه، افزايش گردش خون در پوست صورت و شادابي بيشتر آن هنگام روز است. محققان سوئدي طي پژوهشي، از يک گروه خواستند تا عکس‌هاي ۲ گروه از افرادي را که يک گروه آنها ۸ ساعت در طول شب مي‌خوابند و گروه ديگر دچار کمبود خواب هستند، نگاه کنند. تمام افراد اين گروه مورد مطالعه پس از مشاهده عکس‌ها گفتند کساني که خواب کافي شبانه داشته‌اند، چهره‌هايشان سلامت‌تر، شاداب‌تر و زيباتر به‌ نظر مي‌رسيد و عکس گروهي که خواب کافي نداشتند، به ‌نظر خسته‌تر مي‌آمد و جذابيت کافي هم براي مخاطب خود نداشتند.
برچسب ها: دشمن ، پوست ، متخصص ، سيگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: