کد خبر: ۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 05
برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی:
شفاآنلاين -برنده جایزه نوبل پزشکی و فیزیولوژی گفت: برای کشف علت و بروز سرطان ها باید به عوامل خطر و ریسک فاکتورهای آن منطقه توجه کرد



.

به گزارش شفاآنلاين؛ پروفسور رولف زینکر ناگل در حاشیه حضور خود در جمع دانشگاهیان کرمان گفت: در هر منطقه ای که شیوع بیماری بالا باشد باید به مساله اپیدمیولوژی یا همه گیر شناسی آن موضوع توجه کنیم.

وی ادامه داد: معمولا علت بروز سرطان ها، ژنتیکی و یا فاکتورهای محیطی است بنابراین مردم باید این عوامل خطر و ریسک فاکتورهای هر منطقه را در نظر بگیرند.

این برنده جایزه نوبل پزشکی در سال 1996 خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اپیدمیولوژیست‌ها وظیفه دارند که عوامل خطر در بروز و یا افزایش سرطان‌ها را کشف کنند.

پروفسور زینکر ناگل در مورد جایزه نوبل خود گفت: من کشف کردم سیستم ایمنی در برابر عفونت ها و تومورها از چه راهی می‌تواند با این عوامل مهاجم برخورد کند و به این دلیل جایزه نوبل را دریافت کردم زیرا کشف این موضوع اهمیت بسیاری داشت.

وی افزود: براساس دانش و تحقیق است که ما می‌توانیم به حقایق نزدیک شویم و تا این راه را در پیش نگیرید، شما نمی‌توانید، بگویید که حقیقت چیست.

وی با بیان اینکه ما باید علت بیماری و مرگ را بفهمیم بیان داشت: نتیجه علمی برای بیمار مهم نیست، بلکه فواید این نتایج برای بیمار موثر است.

پروفسور زینکر ناگل با اشاره به تعریفی از ایمونولوژی خاطرنشان کرد: این علم هم به جنبه‌های فیزیولوژیک پاسخ دفاعی بدن به عوامل بیگانه و هم به جنبه‌های پاتولوژیک سیستم ایمنی بدن می‌پردازد

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: