کد خبر: ۲۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 04
شفا آنلاین-مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر از راه‌اندازی خط تولید مایع دیالیز در هفته هلال احمر خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین،مهندس رحمتی در نشست خبری هفته هلال احمر با اعلام راه اندازی خط تولید مایع دیالیز در هفته هلال گفت: ظرفیت این خط تولید 2 میلیون است.

وی همچنین اعلام کرد: به زودی از سرنگ‌های سه تکه رونمایی می‌شود.

درمان رایگان مردم مناطق محروم در هفته هلال احمر

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر از درمان رایگان مردم در مناطق محروم خبر داد.

رحمتی در تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر که از 18 تا 24 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، با بیان اینکه مسئولان جمعیت هلال احمر فردا (15 اردیبهشت ماه) میهمان مقام معظم رهبری خواهند بود، گفت: همچنین پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز فردا میهمان جمعیت هلال احمر خواهد بود و با حضور این فرد فاز اول موزه جمعیت هلال احمر مورد بهره برداری رسمی قرار خواهد گرفت که شاخصه اصلی این موزه نسبت به گذشته افزودن فضاهای سمعی و بصری و استقلال موزه از فضای اداری جمعیت است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره پوستر با موضوعیت کرامت انسانی گفت: کشورهای دیگر از جمله مکزیک، سوئیس، ترکیه، دانمارک، آرژانتین، انگلیس، برزیل و ... از این جشنواره پوستر استقبال کرده و 27 اثر را به نمایشگاه ارسال کردند که در حاشیه افتتاح موزه از مجموع 972 اثر ارسالی 120 اثر نمونه در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

دبیر کارگروه برگزاری هفته هلال احمر با بیان اینکه در روز 18 اردیبهشت ماه همزمان با آغاز هفته هلال که به عنوان روز سفیران صلح و دوستی نامگذاری شده است تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و اهدای گل به مقام شامخ امام راحل را داریم گفت: همچنین در روز جمعه که به عنوان روز مشارکت‌های مردمی نامگذاری شده است، علاوه بر اینکه دبیر کل جمعیت هلال احمر به عنوان سخنران پیش خطبه‌ها به ارائه عملکرد و گزارشی از جمعیت می‌پردازند برپایی ایستگاه سلامت و توزیع بسته‌های آموزشی را در سراسر کشور برنامه ریزی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه روز شنبه (20 اردیبهشت ماه) به نام روز سلامتی، ضرورت جامعه نامگذاری شده است گفت: در این روز افتتاح خط تولید مایع دیالیز در دستور کار قرار گرفته است که این خط تولید ظرفیت تولید 20 میلیون مایع دیالیز را دارد که یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید مایع دیالیز است که بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته سالانه حدود 20 میلیارد ریال درآمدزایی دارد.

وی همچنین به افتتاح خط تولید استابلایزر که در جراحی قلب باز کاربرد دارد خبر داد و گفت: همچنین از سرنگ‌های سه تکه که در تزریقات عملکرد بسیار بهتری دارند در این روز رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک شنبه روز جوانان تصمیم ساز نامگذاری شده است گفت: با حضور وزیر و جوانان در بیمارستان نورافشار تفاهم نامه‌ای فی مابین رئیس جمعیت و وزیر ورزش و جوانان به امضا می‌رسد که بر اساس آن بیمارستان نورافشار ارائه تمامی خدمات درمانی و پشتیبانی از ورزشکاران را قبول می‌کند.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه (22 اردیبهشت) به نام هر خانواده یک امدادگر نامگذاری شده است گفت: مانور مشترک نمایش توانمندی‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر با حضور تمامی تیم‌های امدادی و تخصصی و همچنین اعطای درجه‌های امدادی به امدادگران مطابق دستورالعمل سازمان امداد و نجات از برنامه‌های این روز است.

وی همچنین در مورد برنامه‌های روز سه شنبه 23 اردیبهشت نیز گفت: این روز به نام فرشتگان بشردوست لقب گرفته است و علاوه بر برنامه کوه پیمایی خانوادگی رئیس و دبیرکل جمعیت با حضور در منزل چند تن از شهدای امدادگر با خانواده‌های این افراد دیدار خواهند داشت.

وی همچنین با بیان اینکه روز چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه به عنوان اختتامیه هفته هلال احمر به نام روز توانمندی با آموزش همگانی نامگذاری شده است، گفت: در این روز علاوه بر اختتامیه جشنواره هلال و رسانه از برگزیدگان جشنواره پوستر نیز تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل روابط عمومی جمعیت هلال احمر همچنین از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مناطق محروم در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی با اعزام کاروان‌های سلامت که با حضور پزشکان داوطلب و اتوبوس آمبولانس‌های امدادی تشکیل شده است به ارائه خدمات رایگان درمانی در مناطق محروم می‌پردازند.

وی همچنین از برپایی چادرهای امداد و نجات، جوانان و داوطلبان در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و مراکز زیارتی و سیاحتی خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات رایگان پزشکی، بروشورهای آموزشی، امدادی و ... نیز توزیع می‌شود.

وی همچنین از اجرای طرح حمایت‌های ماندگار خبر داد و گفت: سازمان داوطلبان در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون این طرح را اجرا کرده و همچین نسبت به عیادت از بیماران به خصوص بیماران خاص در این هفته اقدام می‌شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: