کد خبر: ۲۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014May 01
شفا آنلاین:زانو‌ها به عنوان یکی از پرتحرک‌ترین عضو حیاتی بدن بیش از سایر نقاط در معرض آسیب‌های مفصلی و آرتروز هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر وحید سبحانی، متخصص طب ورزشی و رئیس مرکز تحقیقات فیزیکی بیمارستان بقیه‌الله افزود: آسیب‌های مفصلی بویژه آسیب‌های مینیکس و رباط‌ها در زانو‌ها بیشتر از هر عضو دیگری روی می‌دهد و در اعضای دیگر‌ گاه می‌تواند به صورت پیچ خوردگی مچ پا، ضرب دیدگی مفاصل لولایی بدن به همراه درد‌های شدید که گاهی نیازمند جراحی هستند و یا درد‌های خفیف و گذرا روی می‌دهند که به طور کلی زانو‌ها به علت نوع فعالیت و شغل افراد و نوع قرارگیریشان به عنوان یکی از پرتحرک‌ترین مفاصل لولایی بدن که تمام وزن را نیز تحمل می‌کنند یکی از پرمخاطره‌ترین اعضای بدن افراد در این زمینه است.

وی با بیان نقش انکار ناپذیر آسیب‌های مفصلی در بروز آرتروز‌ها تاکید کرد: در بیش از ۹۰ درصد موارد بویژه در افراد زیر ۴۰سال آسیب‌های مفصلی منجر به بروز آرتروز‌های مزمنی طی سالیان بعدی می‌شود که در بسیاری از موارد درصورت عدم تشخیص و درمان به موقع به صورت اورژانس محل آسیب دیده تحت جراحی قرار می‌گیرد.

دکتر سبحانی اظهار داشت: یکی از علائم عدم بهبودی آسیب‌های مفاصل زانو در دوران جوانی، احساس خالی شدن زانو و گاهی همراه با درد‌های بسیار خفیف و زودگذر بویژه در حین راه رفتن و پیاده روی است که زنگ خطری جدی در بروز آرتروز است.

رئیس مرکز تحقیقات طب فیزیکی همچنین با بیان شانس بیشتر ورزشکاران در بروز آرتروز‌های مفصلی و تشخیص درمان به موقع جهت پیشگیری از ایجاد چنین عارضه ناخوشایندی گفت: ورزشکاران بیش از سایر افراد در معرض بروز آرتروز‌های ناشی از صدمات مفاصل هستند و از سوی دیگر در صورت بروز‌ آسیب‌های مفصلی خفیف انجام ورزشهای کششی نرم و مناسب می‌تواند گزینه مناسب درمان قرار گیرد.

وی در پایان، نشستن طولانی مدت پشت کامپیو‌تر، تحرک زیاد از حد جراحی را از مشاغل پرخطر در بروز آرتروز‌های زانو و گردن ذکر کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: