کد خبر: ۲۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 25
شفا آنلاین:سلامت روان هم مانند سلامت جسم بسیار مهم است، اختلالات روانی نیز از جمله بیمارِ‌هایی هستند که اگر درمان نشوند مشکلات بسیاری را ایجاد خواهند کرد.
به گزارش شفا آنلاین:دکتر فربد فدایی، روان‌شناس  گفت: اضطراب، افسردگی، وسواس و توهم و هذیان از مهم‌ترین نشانه‌های اختلالات روانی هستند. 

وی افزود: فردی که دارای اختلالات روانی است معمولا خود را بالا‌تر از دیگران می‌داند، و با اطرافیان خود با خشونت رفتار می‌کند، همچنین توانایی خود را در جهت خود خواهی به کار می‌برد. 

*بدخوابی از شایع‌ترین اختلالات خواب
دکتر فربد فدایی افزود: سائیدن دندان‌ها روی هم، راه رفتن در خواب، حرف زدن در خواب و شب ادراری در کودکان از نشانه‌های بدخوابی است. 

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از بدخوابی، افراد در طول شب یک پارچه بخوابند و از خوابیدن در طول روز اجتناب کنند. زیرا بدخوابی به مرور زمان بر سلامت روان تاثیر می‌گذارد. 

فدایی گفت: سندرم سفید برفی و یا تمایل زیاد به خواب، از جمله اختلالات خواب است که معمولا در اثر بیمار‌ی‌های عمومی مثل کم کاری تیروئید و یا بیماری‌های مخفی ایجاد می‌شود. 

وی تصریح کرد: ضایعات مربوط به مناطق مربوط به هوشیاری و برانگیختگی در مغز، باعث پرخوابی غیرعادی می‌شوند. 

فدایی در پایان اشاره کرد: به طور معمول بزرگسالان ۶ تا ۹ ساعت در شبانه روز نیاز به خواب دارند. خوابیدن بیشتر از ۹ ساعت و یا کمتر از ۶ ساعت در سلامت روح و روان تاثیر می‌گذارد و به مرور زمان فرد را دچار مشکل می‌کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: