کد خبر: ۲۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - 2014April 22
شفا آنلاین-رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری گفت:راز درمان بیماری های قرن حاضر ازجمله بیماری های مانند پارکینسون، آلزایمر و ام اس با منشا تضعیف سیستم عصبی در عصاره های گیاهان نهفته است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر «مسعود موسوی» روز سه شنبه در یک نشست خبری که در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری برگزار شد افزود:بیماری هایی با منشا تضعیف سیستم عصبی بدن به عنوان بیماری های امروزی به شمار می روند که در آنها عوامل متفاوت محیطی با منشا ژنی دخیل است. وی ادامه داد:این بیماری ها با استفاده از عصاره های گیاهی و مواد متابولیکی گیاهان قابل درمان هستند.

این محقق اظهار داشت:در طب سنتی و احادیث مختلف برای درمان بسیاری از بیماری ها راهکارهای موثری عرضه شده است.

موسوی با بیان اینکه ایران دارای بیشترین تنوع زیستی و گیاهی در منطقه است خاطر نشان کرد:تعدد گیاهان دارویی ایران و نیز تنوع زیستی ایران از کل منطقه اروپا بیشتر است.

رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و ریزفناوری گفت:محققانی که در زمینه تولید دارو برای بیماری های با منشا عصبی و ایمنی فعالیت می کنند شامل سه دسته محققان بالادست، میان دست و پایین دستند؛ محققان حوزه ژنتیک گیاهی در زمره محقق بالادست هستند که به بررسی عصاره گیاهان مختلف می پردازند.

وی افزود:همچنین محققان حوزه شیمی که به تهیه فرمولاسیون از این ترکیبات می پردازند به عنوان محققان میان دست و برخی از محققان و پزشکانی که تاثیر این داروها را بر روی موجودات زنده بررسی می کنند به عنوان محققان پایین دست در زمینه تولید دارو از عصاره گیاهان شناخته می شوند.

به گفته موسوی هدف اصلی غربالگری گیاهان با منشا دارویی و تولید دارو از آن هاست.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
غفار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
باسلام:میخواستم بگم ماتوروستامون یه جوونی داریم که بعدازچهارسال تلاش یه دارو درست کرده که روچندتابیمارهم امتحان کرده خیلی جواب داده حتی یکی ازاوناواسه تشکرازاون به خونشون هم رفته وقدردانی هم کردن ولی چون حامی ای نداره نمیدونه بایدبه کی بگه اینودرست کرده خواهشاشماکمکش کنین
غفار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
ساخت یک نوع شربت خاص برای بیمارانی که پیونداعضاانجام میدهندتوسط یک جوان بیست وسه ساله گچسارانی بایک نوع دارویه بسیارکمیاب که به احتمال نوددرصدهیچ گونه نمونه خارجی ازاین دارووجودنداردبه علت نادربودن موادی که در این شربت به کاررفته است.
تبریک به تمامیه گچسارانیهایه عزیز
از شفاانلاین هم بسیارتشکر.
غفار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
باعرض سلام
ناگفته نماند اسم این جوون گچسارانی حسین ماندنیزاده ازشهرستان گچساران میباشدکه موفق به ساخت این شربت شده است وتاهشتاد الی نوددرصد پاسخگویه بیماران میباشدوباامیدبه اینکه دراینده ای نه چندان دور واردبازار دارویی میشود
بازهم تشکروسپاس.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: