کد خبر: ۲۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 20
شفا آنلاين -سی امین کنگره رادیولوژی ایران با حضور بیش از 2000 پزشک متخصص و کارشناس پرتونگاری و نیز جمعی از استادان و میهمانان خارجی 23 تا 26 اردیبهشت ماه امسال در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین دکتر حمیدرضا حقیقت خواه دبیر این کنگره با اعلام خبر فوق گفت: تصویربرداری تشخیصی در سرطان، تصویربرداری در بیماری های زنان، تصویربرداری جنین و مداخلات تشخیصی – درمانی در بیماران سرطانی و نقش رادیولوژی درتشخیص و سیر درمانی بیماری سرطان، محورهای عمده مورد بحث این کنگره چهار روزه را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: در روز 22 اردیبهشت ماه ( یک روز قبل از افتتاحیه رسمی کنگره ) دو سمینار یک روزه همزمان برگزار می شود که در آن به دو موضوع مهم "غربالگری بیماری های ژنتیکی جنین " ( تشخیص ناهنجاری های جنین ) و PET-CT پرداخته می شود.

دکتر حقیقت خواه با اشاره به اینکه ورود تکنولوژی جدید PET-CT به داخل کشور یکی از روش های نوین تصویربرداری به شمار می رود که طی چند سال اخیر کاربرد بسیار زیادی در تشخیص برخی بیماری ها از جمله سرطان ها پیدا کرده است، تصریح کرد: در این سمینار، دانش استفاده از این روش به متخصصان مربوط آموزش داده خواهد شد.

وی گفت: در این کنگره 36 کارگاه جنبی با حضور متخصصان رادیولوژی و 10 نشست بین گروهی (پنل) با موضوعات بیماری های زنان، غربالگری جنین، بیماری های مغز و اعصاب، بیماری های اسکلتی، عضلانی و پزشکی قانونی با حضور متخصصان سایر رشته ها برپا خواهد شد.

دبیر سی امین کنگره رادیولوژی ایران، همچنین از حضور 18 میهمان خارجی از امریکا، اروپا و کشورهای همسایه در این کنگره خبر داد.

وی اظهار داشت: همزمان با برپایی این کنگره، برای اولین بار یک دوره پیشرفته تصویربرداری در بیماری های سرطانی و مداخلات تشخیصی و درمانی در بیماران سرطانی در حیطه رادیولوژی توسط استادان برجسته بین المللی به متخصصان داخل کشور ارایه می شود که در این دوره، شرکت کنندگانی از کشورهای منطقه نیز حضور خواهند داشت.

به گفته دکتر حقیقت خواه، رادیولوژیست های سراسر کشور، تکنولوژیست ها (کارشناسان پرتو نگاری) ، کلینیسین های سایر رشته ها، رزیدنت ها و دستیاران رادیولوژی، گروه فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی، انفورماتیک پزشکی و مدیران بخش های رادیولوژی کشور از مخاطبان اصلی این کنگره هستند.

وی ادامه داد: 162 مقاله از داخل و خارج کشور به دبیرخانه این کنگره رسیده که با داوری مقالات ارسالی 80 مقاله علمی به منظور سخنرانی و 73 مقاله به صورت پوستر انتخاب وارایه می شود.

دبیر سی امین کنگره رادیولوژی ایران، همچنین از ارایه آخرین دستاوردهای تکنولوژیک رشته رادیولوژی در نمایشگاه جنبی که همزمان با این کنگره برپا خواهد شد، خبر داد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی WWW.ICR2014.IR مراجعه کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: