کد خبر: ۲۰۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018July 08
لیپیدها،‌ اسیدهای چرب مومی شکل هستند که می توانند باکتری های بیماری زا را یاری کنند
شفا آنلاین>سلامت>محققان موسسه ملی بهداشت آمریکا موفق به شناسایی یک لیپید طبیعی شده اند که باکتری های بیماری زا از آن برای آسیب به سیستم ایمنی میزبان و افزایش شانس وقوع عفونت استفاده می کنند. شناسایی این لیپید یک راهکار موثر درمان های ضد التهابی و بیماری های باکتریایی و ویروسی است.

به گزارش شفا آنلاین، لیپیدها،‌ اسیدهای چرب مومی شکل هستند که می توانند باکتری های بیماری زا را یاری کنند.

محققان به تازگی موفق به شناسایی لیپیدی شده اند که phosphatidylethanoloamine یا به اختصار PE نام دارد و در باکتریوم وجود دارد. از آنجا که باکتری ها عفونی بوده و مطالعه آنان دشوار است، محققان برای بررسی و مطالعه PE،‌ دو نوع لیپید مصنوعی به نام های PE2410 و PEPC2410 را در آزمایشگاه سنتز کردند که تولید و مطالعه آنها ساده تر بود.

مطالعات نشان می دهد لیپیدهای مصنوعی نیز پاسخ ایمنی را در عفونت های حیوانی و سلول های ایمنی(Immune cells) سرکوب می کنند. سپس نمونه طبیعی و مصنوعی این لیپید در محیط آزمایشگاهی در مقابل ویروس دانگی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه نشان داد هر دو نسخه پاسخ ایمنی را در سلول های آلوده و درمان نشده مختل می کنند.

این آزمایش نشان می دهد ترکیبات PE یافت شده در باکتری و باکتریوم متفاوت هستند؛ ولی هردو باعث کاهش التهاب ناشی از باکتری و ویروس تب دانگی می شوند.

شناسایی این لیپید طبیعی یک راهکار موثر درمان های ضد التهابی و بیماری های باکتریایی و ویروسی است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: