کد خبر: ۲۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین-کنگره بین المللی اورتوپدی اطفال با حضور متخصصان این رشته از داخل و خارج به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دبیر اجرایی کنگره روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کنگره روزهای 27 تا 29 فروردین ماه با حضور 250 نفر از متخصصان برپا خواهد شد.

دکتر ˈفرشید باقریˈ اظهار داشت: در این کنگره پروفسور گراف استاد برجسته رشته اورتوپدی و همچنین متخصصانی از کشورهای اتریش، یونان و سوئیس حضور دارند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: افزون بر 20 مقاله پیرامون اورتوپدی اطفال در قالب سه روز برگزاری این کنگره توسط استادان داخلی و خارجی ارائه می شود.

وی برپایی کارگاه آموزشی سونوگرافی ˈهیپ نوزادانˈ توسط پروفسور گراف را از بخشهای این کنگره عنوان کرد.

دبیر کنگره بین المللی اورتوپدی اطفال افزود: اورتوپدی اطفال یکی از رشته های تخصصی جدید در کشورمان است و هم اینک 20 پزشک متخصص این رشته در سطح کشور فعالیت دارند.

دکتر باقری با بیان اینکه بیماریهای اورتوپدی اطفال به دو بخش مادرزادی و اکتسابی تقسیم می شوند گفت: اغلب این بیماریها مانند دررفتگی لگن و پای چمبری(انحنای پای کودک از مچ) به صورت مادرزادی ایجاد می شوند.

وی افزود: بیماری دررفتگی مادرزادی لگن بطور ناشناخته در جنس دختران شیوع بیشتری داشته و از طرفی پای چمبری در پسران شایعتر است.

او گفت: بیماریهای اورتوپدی اطفال در صورت تشخیص زودرس و حداکثر تا سن چهار سالگی از طریق جراحی قابل درمان هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: