کد خبر: ۲۰۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - 2014April 14
شفا آنلاین-آسیبهای سوانح جاده ای و سرطان ها همچنان به عنوان دو عامل مهم از سه علت اصلی مرگ و میر در کشور ، محور اصلی برخی مقالات و میز گردهای، سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران است .
به گزارش شفا آنلاین،دبیر علمی جامعه جراحان ایران با بیان این مطلب گفت : گسترش جاده های کشور و فاصله زیاد با مراکز بیمارستانی عامل مهمی در طولانی شدن رسیدگی و درمان مصدومان سوانح رانندگی است .

دکتر سیاوش صحت با اشاه به پژوهشهای انجام شده توسط جامعه جراحان ایران گفت : این بررسی حاکی است، بین 1 تا 12 ساعت زمان صرف می شود که مصدوم به خدمات علمی و دقیق درمانی دسترسی پیدا کند ، از این رو موضوع تله مدیسین ( ارتباط پزشکی از راه دور ) یکی از ابعاد محوری در سخنرانی های همایش امسال است ؛ بدین ترتیب می توان اقدامات تخصصی و درمانی در راه ( آمبولانس) بوسیله ماهواره به درمانگر ارائه کرد .

استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود : بررسی عوارض و پیامدهای درمان بیماری ها بر اساس پرونده و داده های سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان ها ، بخش دیگری از موضوعات کنگره امسال است که 20 لغایت 24 اردیبهشت ماه امسال در مرکز همایش رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد .

دکتر صحت گفت : بر اساس آمار سرطان معده در مردان و سرطان سینه در زنان شایعترین انواع سرطان در ایران است که در این کنگره به جنبه های نوآورانه در تشخیص و درمان آن توجه می شود .

دبیر علمی جامعه جراحان ایران با تاکید بر حضور بالغ بر 720 سخنران از 18 رشته مختلف پزشکی و جراحی و ارائه صد ها مقاله ، افزود : همچنین کارگاه های، سونوگرافی برای جراحان ، آشنایی با کار بردهای اجرایی تله مدیسین همچنین کارگاه پزشکی مبتنی بر شواهد با همکاری استادان ودانشگاه های بزرگ و معتبر علوم پزشکی کشور در طول پنج روز برگزاری کنگره ، بر پا خواهد شد .

وی گفت : با توجه به تجربیات ربع قرن گذشته جامعه جراحان ایران و همراهی همکاران در تخصص ها ، همچنین اطلاعات علمی مراکز درمانی و دانشگاهی کشور ، امسال سعی کرده ایم که متنوع ترین برنامه های علمی - آموزشی را بر گذار کنیم .

دکتر سیاوش صحت با اشاره به مشکلات مدیریتی در بهداشت و درمان کشور و اهمیت سلامتی افزود : برگزاری میز گردهای پرسش و پاسخ با حضور جراحان با سابقه به همراه کنفرانسهایی پیرامون پیوند اعضاء ، پرستاری ، بیهوشی ، رادیولوژی ، رادیوتراپی ، تعرفه های درمانی ، رابطه پزشکی و بیمار ، سرانه درمان ، نقش پزشکان در جامعه ، دیه و ... با محوریت آسیب شناسی بهداشت و درمان از دیگر ابعاد کنگره امسال است .

دبیر سی و هشتمین کنگره سالانه جامعه جراحان ایران گفت : طبق روال هر سال مراسم تجلیل از پیشکسوتان جراحی ایران و برترین شاخه های فعال در عرصه علمی و آموزشی به همراه معرفی فرآورده های پزشکی دارویی و جراحی با هدف شناخت فناوری های نوین و کاربردی برگزار خواهد شد .

شایان ذکر است سی و هشتمین کنگره و سالانه جامعه جراحان ایران 20 لغایت 24 اردیبهشت ماه 93 در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، برگزار خواهد شد و هم اکنون از طریق دفتر مرکزی و سایر دفاتر شاخه ای جامعه جراحان در شهرهای دیگر برای رشته های جراحی ، بیهوشی و پرستاری ، ثبت نام به عمل می آید .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: