کد خبر: ۱۸۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018January 27
رئیس گروه نظارت برمطالعات بالینی سازمان غذا و دارو مطالعات بالینی دارویی را با هدف سنجش سطح استاندارد برای توزیع در بازار دانست
شفا آنلاین>سلامت>رئیس گروه نظارت برمطالعات بالینی سازمان غذا و دارو مطالعات بالینی دارویی را با هدف سنجش سطح استاندارد برای توزیع در بازار دانست.

به گزارش شفا آنلاین،سیدعلیرضا حسینی رئیس گروه نظارت بر مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: گروه نظارت بر مطالعات بالینی اداره غذا و دارو کار ارزیابی پروتکل‌ها و گزارش‌های مربوط به مطالعات بالینی داروهای وارد شده به بازار کشور را برعهده دارد که در این زمینه از میان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و کارشناسان وزارت بهداشت(Ministry of Health)، کمیته مطالعات بالینی شکل گرفته است.

وی عنوان کرد: پروتکل مطالعه بالینی جهت صدور مجوز TTA باید به وسیله شرکت‌های دارویی انجام شده باشد و به کمک تیم اجرایی کارآزمایی بالینی با حفظ استانداردهای لازم و سطح کیفی مناسب انجام می‌شود.

حسینی عنوان کرد: در بررسی مطالعات بالینی مواردی مانند اهداف اولیه و ثانویه، جمعیت مورد مطالعه، معیار خروج از مطالعه، مداخلات و قطع مداخله بررسی می‌شود.

رئیس گروه نظارت بر مطالعات بالینی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: اگر دارویی روی انسان در طول مدت مطالعات بالینی عوارضی نشان دهد، این مشکل مانع از توزیع داروی مورد نظر در بازار داخلی می‌شود و مطالعات روی آن ادامه پیدا کرده تا به حدی از سطح استانداردهای لازم دست یابد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: