کد خبر: ۱۷۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۱۲ دی ۱۳۹۶ - 2018January 02
اجتماعی شدن سلامت از دولت یازدهم در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است و معاونت اجتماعی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه اگر سبک زندگی سالم میان مردم مورد توجه قرار نگیرد، علی‌رغم توسعه ساختار درمانی و بهداشتی کشور نمی‌توانیم نیازهای مردم را پاسخ دهیم، گفت: اجتماعی شدن سلامت در تحقق این مسئله بسیار مؤثر است.

به گزارش شفا آنلاین، مسعود ناصری‌پور در همایش غذای سالم با محوریت شیرینی در زندگی سالم اظهار داشت: اجتماعی شدن سلامت از دولت یازدهم در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است و معاونت اجتماعی نیز برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.

وی افزود: در دولت دوازدهم نیز معاونت‌های اجتماعی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با هدف اجتماعی کردن سلامت مردم شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: با موضوع اجتماعی کردن سلامت می‌توان سبک زندگی سالم را به جامعه منتقل کرد و این مسئله از طریق ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با مسئولین جامعه و صنوف مختلف مردم شکل می‌گیرد.

وی گفت: برگزاری همایش‌هایی با محوریت غذای سالم نکات مفیدی به همراه داشته و در راستای سبک زندگی سالم برگزار می‌شود.

ناصری‌پور تصریح کرد: هر چقدر ساختار درمانی کشور را گسترش دهیم ولی الگوی سبک زندگی سالم را مدنظر قرار ندهیم، ورودی به سیستم درمانی کاهش نمی‌یابد و باید توجه داشت که علی‌رغم توسعه امکانات، اگر سبک زندگی سالم میان مردم ترویج نشود، نیازهای درمانی پاسخگو نخواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: