کد خبر: ۱۷۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
گیاهان دارویی در زمینه سلامت جامعه، رونق اقتصادی و ارزآوری در سطح کلان کشاورزی نقش حائز اهمیتی دارند
شفا آنلاین>سلامت>برای نخستین بار در کشور، وضعیت برداشت از طبیعت و تولید و صادرات گیاهان دارویی و محصولات فرعی طی یک گردهمایی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش شفا آنلاین، گیاهان دارویی(Medicinal Plants) در زمینه سلامت جامعه، رونق اقتصادی و ارزآوری در سطح کلان کشاورزی نقش حائز اهمیتی دارند.

در همین راستا جلسه هم‌اندیشی به همت مدیریت هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز تحت عنوان بررسی وضعیت برداشت از طبیعت، تولید و صادرات گیاهان دارویی و محصولات فرعی در محل سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد.

این گردهمایی برای نخستین بار در کشور در استان البرز و با حضور بهلول عباس‌زادگان محقق مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع و مجری پروژه ملی (بررسی وضعیت برداشت از طبیعت و تولید و صادرات گیاهان دارویی و محصولات فرعی)، لایق حقیقی و امامی هماهنگ‌کننده طرح و تنی چند از معاونین، مدیران و کارشناسان مروج و باغبانی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه عباس‌زادگان توضیحاتی در مورد اهمیت توسعه و کشت گیاهان دارویی ارائه کرد و افزود: در راستای پیشبرد بهتر اهداف در زمینه کشت گیاهان دارویی این آمادگی وجود دارد تا 6 نفر محقق معین از سوی مؤسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در شهرستان‌ها و تشکیل اکیپ بازدیدهای مشترک با کارشناسان پهنه حضور داشته باشند.

در ادامه محمد تاج‌الدینی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز با تأکید بر اهمیت کشت گیاهان دارویی بیان کرد و مدیران شهرستان‌های تابعه سازمان طی جلساتی مباحث مشروحه در این گردهمایی را به اطلاع کارشناسان و مسؤولان مروج پهنه برسانند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: