کد خبر: ۱۷۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 17
رئیس سازمان بهزیستی کشور از قرار گرفتن لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت در دستور کار مجلس خبر داد و گفت: مفاد این لایحه در قالب 35 ماده از روز سه شنبه همین هفته ، مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>رئیس سازمان بهزیستی کشور از قرار گرفتن لایحه حمایت از افراد دارای معلولیت در دستور کار مجلس خبر داد و گفت: مفاد این لایحه در قالب 35 ماده از روز سه شنبه همین هفته ، مورد بررسی و تصویب قرار می گیرد.


به گزارش شفا آنلاین،انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره مسئولیت اجتماعی افزود: تصویب این لایحه حاصل دو سال کار کارشناسی متخصصین و کارشناسان سازمان بهزیستی بود و با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، این لایحه خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر توسعه گفتمان مسئولیت اجتماعی ، گفت: همه ما نسبت به سرنوشت دیگران ، وظایفی داریم بنابراین آگاه سازی جامعه ، اقدامات به موقع و نهادینه کردن مسئولیت اجتماعی را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: یکی از رسالت‌های سازمان بهزیستی حمایت از افرادی است که به دلیل معلولیت و آسیب اجتماعی از فرصت‌های برابر برخوردار نبودند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در تعریف مسئولیت اجتماعی، گفت: در اجرای مسئولیت اجتماعی باید حمایت و احساس تکلیف نسبت به افرادی داشته باشیم که از فرصت‌های برابر اجتماعی برخوردار نیستند یا در اثر سوانح مختلف دچار عارضه هایی چون معلولیت شده‌اند.

**ادامه خدمات حمایت های روانشناسی در مناطق زلزله زده
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وقوع زلزله اخیر ادامه داد: وقوع زلزله در استان کرمانشاه برای هموطنان ما در مناطق زلزله زده، شرایط سختی ایجاد کرد و عوامل بهزیستی از همان ساعات اولیه برای حمایت از آسیب‌دیدگان در محل حاضر شدند.

محسنی بندپی افزود: اقدامات فراگیر و همه‌جانبه بهزیستی کشور در جهت حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه برای کاهش آلام آنها با اعزام روانشناسان و مددکاران اجتماعی در قالب ۵۰ تیم های حمایت روانشناسی موسوم به محب آغاز شد و هم اکنون نیز این تیم‌ها ارائه خدمات را همچنان ادامه می دهند.

**راه اندازی 39 مهدکودک سیار در مناطق زلزله زده
محسنی‌بندپی، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مهدهای کودکی که در جریان زلزله اخیر تخریب شدند در ۳۹ کانکس از دیگر اقداماتی بود که از سوی بهزیستی کشور در جهت حمایت از کودکان و خردسالان زلزله زده انجام شد.

وی افزود: همچنین تاکنون ۱۷ هزار نفر از هموطنان زلزله‌زده کرمانشاهی، از خدمات و حمایت‌های روانی و اجتماعی تیم‌های محب بهزیستی، بهره‌مند شده‌اند.

وی، احداث مرکز ارائه خدمات توانبخشی در سرپل ذهاب را از دیگر اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۶۱ کانکس میان مددجویان بهزیستی در کرمانشاه توزیع شده است که ۱۵۰ عدد از آن به زنان سرپرست خانوار و بقیه به معلولان و خانواده‌های دارای فرزند معلول واگذار شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: راه اندازی و استقرار دو واحد اورژانس اجتماعی در شهرهای ثلاث باباجانی و دالاهو، از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی کشور در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه است.

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر کرمانشاه ۱۱۸ نفر دچار انواع معلولیت شده و ۱۸ نفر از این افراد، به ضایعه نخاعی مبتلا شده‌اند.

وی با اشاره به بازدید معاونت امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور و رئیس انجمن فیزیوتراپی از مرکز توانبخشی سرپل ذهاب طی روزهای گذشته، عنوان کرد: خدمات توانبخشی برای افرادی که در زلزله اخیر کرمانشاه دچار معلولیت و ضایعه نخاعی شده‌اند را توسعه می‌دهیم.

**تفاهم نامه برای ساخت مسکن برای زلزله زدگان
رئیس سازمان بهزیستی کشور ، تصریح کرد: در بحث اسکان دائمی جامعه هدف مددجویان بهزیستی در استان کرمانشاه، بهزیستی با بسیج سازندگی تفاهم نامه ای به امضا رسانده است که بر اساس آن ساخت و احداث یکهزار و 175 واحد مسکونی در اولین فرصت آغاز خواهد شد.

محسنی‌بندپی، تاکید کرد: به هر یک از خانواده های تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که منزل آنها در زلزله کرمانشاه آسیب دیده است، پنج تا 6 میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت اعطاء خواهد شد و همچنین مبلغ ۱۰ میلیون تومان نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور به عنوان بلاعوض به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین ساخت منزل برای زلزله زدگان کاملا استاندارد و اصولی انجام می‌شود و منازل جدید در مقابل زلزله ۹ ریشتری نیز مقاوم خواهند بود.
برچسب ها: سلامت ، زلزله ، بهزیستی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: