کد خبر: ۱۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 30
با پیشرفت روزافزون تکنولوژی راه‌های زیادی برای جلوگیری از تولد این قبیل نوزادان پیدا شده که یکی از این راه‌ها «انتقال هسته» است
شفا آنلاین>سلامت>این روزها با بالارفتن سن ازدواج، سن باروری(Fertility) هم بالا رفته است، در خیلی از موارد زنانی با سن بالای 35 تا 40 سال اقدام به فرزندآوری می‌کنند و این امر سبب می‌شود تا احتمال تولد نوزاد ناسالم بالا برود.

به گزارش شفا آنلاین،البته با پیشرفت روزافزون تکنولوژی راه‌های زیادی برای جلوگیری از تولد این قبیل نوزادان پیدا شده که یکی از این راه‌ها «انتقال هسته» است. به گفته دکترمعرفت غفاری نوین، در سنین بالا که احتمال اختلال کروموزومی وجود دارد، می‌توان هسته تخمک فردی سالم را به تخمک فرد ناسالم انتقال داد و از این طریق از تولد نوزادی با اختلالات مادرزادی جلوگیری کرد.

این متخصص بیولوژی تولید مثل(Reproduction) با بیان اینکه در این روش شخص ثالث وجود دارد، ادامه می‌دهد: در ایجاد جنین با استفاده از تکنولوژی انتقال هسته، 3 فرد دخالت دارند، البته تاکنون تنها یک نوزاد و آن هم در کشور انگلستان به دنیا آمده و این تکنولوژی هنوز به‌طور کامل عملیاتی نشده است.

گفتنی است این روش در آزمایشگاه و خارج از رحم مادر انجام می‌شود و پس از گذراندن مراحل اولیه، جنین به رحم مادر منتقل می‌شود، با وجود اینکه در این روش تولد نوزادی با نقص‌های مادرزادی نزدیک به صفر است اما چون از DNA سه فرد مختلف استفاده می‌شود در دولت‌ها هنوز به دلایل مختلف از این روش استقبال نشده است.

برچسب ها: باروری ، تولید مثل ، تخمک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: