کد خبر: ۱۶۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 14
حمید اکبری:کشور در حوزه آموزش عالی عملکرد قابل قبولی داشته اما باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم

شفا آنلاین>سلامت>قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دولت دوازدهم به دنبال توسعه کیفی آموزش عالی است، گفت: سعی می‌کنیم طی چهار سال آینده استفاده از روش‌های نوین آموزشی را در کشور نهادینه کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، حمید اکبری در اختتامیه المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور با بیان اینکه یکی از اهداف آموزشی کشور برگزاری برنامه‌های اینچنینی است، اظهار کرد: کشور در حوزه آموزش عالی عملکرد قابل قبولی داشته اما باید به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم حرکت کنیم.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health) افزود: باید دانش‌آموختگانی داشته باشیم که علاوه بر تولید علم بتوانند محصول نیز تولید کنند چرا که علم تئوری نمی‌تواند کمک چندانی به کشور کند بلکه باید این علم کاربردی شود تا مورد استفاده جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دانشجو در طول تحصیل باید مهارت‌های ارتباطی و کار تیمی خوبی را یاد بگیرد، گفت: امیدواریم بتوانیم با وجود دانشجویان فرهیخته در عرصه‌های بین‌المللی حضور جدی‌تری داشته باشیم.

اکبری تاکید کرد: در حال حاضر دیگر توسعه کمی مورد نظر نیست بلکه دولت به دنبال توسعه کیفی است. ما به قدر کافی نیروی انسانی داریم از این رو باید برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی به توسعه کیفی بپردازیم.

قائم‌مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین حضور دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایرانی از دیگر فاکتورهای مورد نظر ما است که البته تاکنون رشد خوبی نیز داشته است.

وی به استفاده از روش‌های نوین آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: سعی داریم طی چهار سال آینده استفاده از روش‌های نوین آموزشی را نهادینه کنیم تا با صرف هزینه کمتر آموزش‌های وسیع‌تری را ارائه کنیم. همچنین از این طریق دانشگاه‌های کشور می‌توانند در رتبه‌بندی‌های جهانی جایگاه قابل قبولی را کسب کنند.

اکبری تاکید کرد: ما سعی می‌کنیم طی چهار سال آینده حداقل شش دانشگاه در عرصه بین‌المللی رتبه خوبی را پیدا کنند تا از این طریق نقش موثرتری را در دنیا ایفا کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: