کد خبر: ۱۶۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 02
بنابراین بانک مرکزی هفته گذشته‌ با ابلاغ بخشنامه هشت بندی بر اجرای دقیق مصوبات شورای پول و اعتبار تاکید کرد
شفا آنلاین>بیمه و بانک>بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از مردم خواست این بانک را در نظارت موثرتر بر اجرای بخشنامه هفته گذشته‌ تعیین نرخ سود بانکی و مصوبه پارسال شورای پول و اعتبار در این زمینه، یاری کنند.

به گزارش شفا آنلاین، برخی بانک‌ها و موسسه های اعتباری در سال های اخیر تحت تاثیر فعالیت موسسه های اعتباری غیرمجاز به یک رقابت ناسالم و مخرب برای جذب سپرده از طریق اعلام نرخ‌های سود بالاتر بدون توجه به پیامدهای آن دچار شدند.

این روند مخرب ضمن افزایش بهای تمام شده پول در بانک‌ها، برای کاهش نرخ سود تسهیلات مانع شده بود که به افزایش هزینه های تولید و کاهش رقابت پذیری محصولات تولیدی منجر می شد.

بنابراین بانک مرکزی هفته گذشته‌ با ابلاغ بخشنامه هشت بندی بر اجرای دقیق مصوبات شورای پول و اعتبار تاکید کرد.

بر این اساس، بانک ها و موسسه های اعتباری موظف شدند از امروز (یازدهم شهریورماه)، نرخ سود علی الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری روزشمار را 10 درصد و نرخ سود علی الحساب مدت‌دار یک‌ساله را حداکثر 15 درصد تعیین کنند.

اکنون زمینه لازم برای تحقق کاهش نرخ سود بانکی فراهم شده است؛ زیرا نرخ تورم، کنترل شده و در آستانه تک‌رقمی است و تکلیف موسسه های غیرمجاز فعال در بازار غیرمتشکل پولی نیز که همواره عامل اخلال در اجرای سیاست‌های پولی و بانکی بودند، تعیین شده است.

همچنین یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی دولت دوازدهم حمایت از تولید ملی، افزایش اشتغال و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

بر این اساس از شبکه بانکی کشور انتظار می‌رود با اجرای دقیق سیاست‌های پولی کشور و پایبندی متعهدانه و مجدانه به آن، زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال را در کشور بیش از پیش فراهم کنند.

بازرسان بانک مرکزی به صورت نظام یافته و موثر نسبت بر اجرای دقیق بخشنامه اخیر نظارت می کنند.

مردم می توانند هرگونه تخلف بانک ها و موسسه های اعتباری در اجرای بخشنامه مربوط به نرخ سود، را با شماره 29954855-021 به بانک مرکزی اعلام کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: