کد خبر: ۱۶۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - 2017August 01
پژوهشگاه رویان بیش از 25 سال است که به درمان ناباروری مشغول است و بیماران برخی از کشورها به دلیل ارائه خدمات مناسب تمایل دارند که درمان خود را در این مرکز انجام دهند
شفا آنلاین>سلامت>رییس شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: تاکنون بیش از 80 هزار نمونه خون بندناف در این مرکز ذخیره سازی شده که این ظرفیت دربین کشورهای همسایه بی نظیر است.

به گزارش شفا آنلاین، مرتضی ضرابی روز سه شنبه در نشست خبری فعالیت های پژوهشگاه رویان اظهار کرد: این مجموعه در 28 استان دفتر نمایندگی دارد و نمونه های خون بندناف از اقصی نقاط کشور جمع آوری و درتهران ذخیره سازی می شود.

وی به هزینه هر نمونه خون بند ناف در سایر کشورها اشاره کرد و گفت: هزینه هر نمونه خون بند ناف 25 هزار تا 30 هزار یورو است که در کشور ما با هزینه بسیار پایین تری جمع آوری و ذخیره سازی می شود.

ضرابی به راه اندازی اولین دفتر این مجموعه در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و افزود: در صدد هستیم علاوه بر اقلیم کردستان عراق در عمان، لبنان، جمهوری آذربایجان و تاجیکستان هم نمونه ها را جمع آوری و در تهران ذخیره سازی کنیم.

** درمان ناباروری 2500 بیمار غیرایرانی
وی اظهار کرد که تاکنون درمان ناباروری 2 هراز و 500 بیمارغیر ایرانی از 31 کشور در پژوهشگاه رویان انجام شده است.

ضربی با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد مراجعان درمان ناباروری(sterility) از کشورهای عرب زبان هستند، اظهار کرد: عراق، عمان، سوریه، لبنان، قطر ، پاکستان، آذربایجان، استرالیا، چین، هند، ارمنستان، افغانستان، نیجریه، آلمان، آمریکا و تایلند از جمله کشورهایی هستند که بیماران آنان برای درمان ناباروری به این پژوهشگاه مراجعه کردند.

ییس شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان افزود: برای ارائه خدمات بهتر به این بیماران از پرسنلی که به زبان‌هایی همچون عربی، کردی، سوئدی، فرانسوی و انگلیسی مسلط هستند، به عنوان مترجم استفاده می‌کنیم.

وی با بیان این‌که بیماران خارجی را بدون تشریفات نوبت‌دهی پذیرش می‌کنیم، تصریح کرد: همچنین برای این مراجعان چکاپ رایگان داریم تا اگر نیاز به خدمات دیگری غیر از ناباروری داشتند، امکان ارائه این خدمات فراهم باشد.

ضرابی در ادامه با بیان اینکه دو تندیس در زمینه گردشگری سلامت(health tourism) اخذ کردیم، گفت: توانستیم مجوز ارائه دهنده‌ خدماتIPD درجه یک را از وزارت بهداشت دریافت کرده‌ایم.

وی اظهار کرد پژوهشگاه رویان بیش از 25 سال است که به درمان ناباروری مشغول است و بیماران برخی از کشورها به دلیل ارائه خدمات مناسب تمایل دارند که درمان خود را در این مرکز انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: