کد خبر: ۱۵۹۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۲۹ تير ۱۳۹۶ - 2017July 20
ترشحات سینه غیر طبیعی نیست ممکن استبعد از تحریکات جنسی مشاهده شود ولی میتواند هشداری برای یک مشکل باشد. به گفته اشترایشر " اغلب زنان بلافاصله تصور می کنند به معنی سرطان است و در بعضی موارد هم هست ولی لیستی طولانی از سایر عوامل برای این ترشحات وجود دارد. "
شفا آنلاین:ترشحات سینه <Chest secretions>غیر طبیعی نیست ممکن استبعد از تحریکات جنسی مشاهده شود ولی میتواند هشداری برای یک مشکل باشد. به گفته اشترایشر " اغلب زنان بلافاصله تصور می کنند به معنی سرطان است و در بعضی موارد هم هست ولی لیستی طولانی از سایر عوامل برای این ترشحات وجود دارد. "

ترشح نوک سینه ها ( هر دو سینه ) :
دلایل :
- به احتمال زیاد مساله هورمونی است.
- مشکل شایع بالا رفتن سطح پرولاکتینprolactinاست که می تواند به علت داروهایی باشد که استفاده می کنید ( مثل قرص یا برخی داروهای ضد افسردگی )
- کم کاری غده تیروئید
- کوتاه شدن مجاری ( کوتاه شدن مجاری شیری مرتبط با یائسگی )
- در شرایط بدتر یک تومور مخاطی. یک تومور خوش خیم به نامپاپیلوماpapillomaگاهی اوقات منجر بهترشحات خونی در پستانمی شود.
- ترشحات گاهی به این معنی است که شماحامله هستید و سینه هایتان شروع به ساخت شیر کرده است. و ترشح شیری رنگ می تواند تا دو سال بعد ازشیردهی ادامه داشته باشد.

نکته :
بیشتر اوقات ترشحات پستان طبیعی است ولی باز هم باید بی درنگ ارزیابی شوند، به خصوص هنگامی که این ترشحات خونی است و فقط در یک پستان دیده می شود و همراه با تغییرات پوستی و مشاهده توده در پستان است.

پزشک آنلاین

دکتر ندا مقتدری اصفهانی [ متخصص زنان و زایمان ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: