کد خبر: ۱۵۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۶ - 2017July 13
در این کنگره که از روز دوشنبه از سوی مجمع جهانی حقوق پزشکی آغاز به کار کرده و به مدت سه روز به طول انجامید، 230 مقاله از سوی نمایندگان کشورهای حاضر ارایه شد.
شفا آنلاین>سلامت>پنجاهمین کنگره جهانی حقوق پزشکی با حضور 320 نماینده از 51 کشور از جمله گروه کارشناسی سه نفره جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، در این کنگره، رویا رشیدپورایی کارشناس رسمی دادگستری در امور پزشکی و دادستان انتظامی نظام پزشکی شهریار جمهوری اسلامی ایران، گزارش 'ملاحظات اخلاقی و حقوقی سقط جنین بر اساس دیدگاه شیعه' ، محمدنادر شریفی کارشناس خبره سازمان پزشک قانونی(Forensic Medicine) ایران گزارش 'پیوند اعضا و بررسی آن بر اساس فقه شیعه' و احسان شمسی کوشکی استادیار اخلاق پزشکی و دبیر مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گزارش 'قانونی شدن پیوند اعضا در نظام حقوقی پزشکی ایران' را ارایه کردند .

رویا رشیدپورایی کارشناس رسمی دادگستری در امور پزشکی گفت: این کنگره برای ما از این جهت اهمیتی داشت که توانستیم نقطه نظرات اسلامی و به ویژه دیدگاه شیعه را در یک همایش بین المللی بیان کنیم و به نتایج مهم در این زمینه برسیم .

احسان شمسی کوشکی استادیار اخلاق پزشکی(Medical ethics) نیز گفت: ایران تجربیات خوبی و خاصی در اخلاق پزشکی و نیز در حوزه پیوند اعضا ، سقط چنین و کمک به زوجین که نمی توانند باردار شوند ، پیشرفت های قابل توجه دارد و کشورمان همچنین از قوانین پیشرفته در این حوزه ها برخوردار است که همه این دست آوردها را در این کنگره جهانی برای حاضران مطرح کردیم .

تجربیات پیشرفته در حوزه پیوند اعضا ، سقط جنین ، بررسی معاینات اجساد و خطاهای پزشکی و اخلاق زیستی از عمده محورهای مورد مذاکره این کنگره جهانی که از دوشنبه گذشته در باکو ادامه داشت ، بوده و حاضران تجربیات کشورها متبوع خود در این زمینه ها را مطرح کردند .

در این کنگره که از روز دوشنبه از سوی مجمع جهانی حقوق پزشکی آغاز به کار کرده و به مدت سه روز به طول انجامید، 230 مقاله از سوی نمایندگان کشورهای حاضر ارایه شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: