کد خبر: ۱۵۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری در سلامت کامل برگزار شده و اگر کسی اعتراضی دارد باید به صورت مکتوب ارائه دهد تا بررسی شود

شفا آنلاین>سلامت>در پی اعتراض عده ای از داوطلبان آزمون دستیاری به نتایج و نحوه برگزاری این آزمون، قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: چهل و چهارمین دوره آزمون دستیاری در سلامت کامل برگزار شده و اگر کسی اعتراضی دارد باید به صورت مکتوب ارائه دهد تا بررسی شود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت(Ministry of Health)،در خصوص تجمع جمعی از شرکت‌کنندگان آزمون دستیاری که امروز در اعتراض به این آزمون در مقابل وزارت بهداشت صورت گرفت گفت: تعداد تجمع کنندگان حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر و بسیار کم بود و اعتراض این افراد به این بود که چرا رتبه سال گذشته و امسال آن‌ها در آزمون دستیاری، تغییر کرده است.

وی ادامه داد: قطعا هر سال در رتبه‌ها تغییر اتفاق می‌افتد و این طور نیست که فردی که در سال گذشته نمره ۱۰۰ داشته و رتبه‌ای را کسب کرده امسال نیز با نمره ۱۰۰ همان رتبه را داشته باشد.

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: آزمون دستیاری ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار شد و اگر در سوالات تقلب شده بود یا سوالات فروخته شده بود، ‌بعد از آن باید معلوم می‌شد. بنابراین این ادعا که گفته می‌شود سوالات فروخته شده، درست نیست چرا که باید این ادعا بعد از اعلام نتایج اولیه مطرح می‌شد در حالی که الان کسانی که نمره پایین آورده‌اند این ادعا را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه در آزمونی که ۱۵ هزار شرکت کننده داشته و حدود ۲۰ تا ۳۰ نفر به نتایج این آزمون اعتراض دارند، مسئله قابل توجهی نیست گفت: آزمون دستیاری در سلامت کامل برگزار شده و اگر کسی اعتراضی دارد، باید به صورت مکتوب ارائه بدهد تا بررسی کنیم و اینکه برخی بخواهند از فرصت سوء استفاده کنند و مسائل بی‌ربطی را مطرح کنند، درست نیست.

اکبری در ادامه تصریح کرد: اگر گفته می‌شود سوالات فروخته شده است باید این ادعا ثابت شود یا برای مطرح کنندگان هزینه داشته باشد اما متاسفانه در کشور ما اینچنین نیست و برخی رسانه‌ها به این موضوع دامن می‌زنند. در حالی که اگر مسئله‌ای وجود دارد باید از راه قانونی اعلام شود تا بررسی گردد.

تعدادی از شرکت کنندگان در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی سال 96 صبح امروز(شنبه) با تجمع مقابل وزارت بهداشت نسبت به آنچه که عدم مطابقت کارنامه با نمره‌ها و لو رفتن سوالات می‌خوانند، اعتراض داشتند.

برچسب ها: سلامت ، بهداشت ، آزمون
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: