کد خبر: ۱۵۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - 2017May 07
در این بیمارستان ها با توجه به دستورالعمل تدوین شده و بر اساس استانداردهای بین المللی فضاهایی برای پذیرش بیماران خارجی ایجاد شده است
شفا آنلاین>سلامت>مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: پس از تامین نیروی انسانی و زیرساخت مورد نیاز مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان و بیمارستان امام علی (ع) چابهار صادر شد.

به گزارش شفا آنلاین، سید رفیع حسینی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: در این بیمارستان ها با توجه به دستورالعمل تدوین شده و بر اساس استانداردهای بین المللی فضاهایی برای پذیرش بیماران خارجی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر فضای فیزیکی، نیروی انسانی مسلط به زبان انگلیسی نیز در کادر درمان این بیمارستان ها حضور دارد.

وی افزود: پس از بازدید های کارشناسی وزارت بهداشت(Ministry of Health) مجوز پذیرش بیمار خارجی برای این 2 بیمارستان صادر شد.

مسئول گردشگری سلامت(health tourism) دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به استقبال اتباع کشورهای همسایه از پیگیری امور درمان در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال سایر بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه نیز با اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت بتوانند مجوز پذیرش بیمار خارجی را کسب کنند.

وی اظهار داشت: با توجه به 2 زبانه بودن سایت بیمارستان های دارای مجوز، بیماران خارجی برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرایند پذیرش می توانند به سایت این بیمارستان ها مراجعه کنند.

استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 200 کیلومتر مرز با 2 کشور همسایه در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی(Medical Sciences) زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: