کد خبر: ۱۴۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - 2017April 09
پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف شناسایی پروتئین ها و کروموزم های انسانی و نقش آنها در شناسایی و درمان بیماری از سال 2012 میلادی راه اندازی شد
شفا آناین>سلامت>سمپوزیوم پروژه جهانی 'پروتئوم انسانی' با هدف بررسی دستاوردهای کشورهای مختلف دنیا و تعیین راهکارها و برنامه ریزی آینده این پروژه با حضور محققان برجسته بین المللی از 11 کشور جهان 7 و 8 اردیبهشت ماه در سالن همایش های پژوهشگاه رویان تهران برگزار می شود.

به گزارش شفا آنلاین، پروژه جهانی پروتئوم انسانی با هدف شناسایی پروتئین ها و کروموزم های انسانی و نقش آنها در شناسایی و درمان بیماری از سال 2012 میلادی راه اندازی شد.

این پروژه جهانی با مشارکت چند کشور جهان از جمله استرالیا، کانادا، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، چین، تایوان، آمریکا، روسیه، کره جنوبی، اسپانیا و ایران در حال انجام است.

از دستاوردهای این پروژه شناسایی هزاران پروتئین ناشناخته انسان در طول چهار سال و همچنین شناسایی عملکرد این پروتئین ها در بیماری ها و فعالیت های سلول های انسانی است.

پژوهشگاه رویان به عنوان متولی این پروژه در ایران و مسئول پروتئوم کروموروم Y انسانی نقش موثری در پیشبرد اهداف این پروژه جهانی داشته است.

شرکت در این سمپوزیوم و آشنایی با این پروژه جهانی که نقش بسزایی در سلامت انسان و تولید داروهای جدید خواهد داشت به تمام محققان رشته های زیست شناسی، مولکولی، ژنتیک و پزشکی توصیه می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: